ثبت بیش از ۴.۵ درصد تلفات تصادف جاده‌ای کشور در خوزستان

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خوزستان چهارمین استان پرتصادف کشور است و بیش از ۴.۵ درصد تلفات تصادف جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سردار سیدتیمور حسینی گفت: خوزستان با ۱۷ هزار کیلومتر راه کمتر از سه درصد راه‌های کشور را دارد، اما با ۵۱۰ نفر کشته در مدت ۹ ماه بیش از ۴.۵ درصد تلفات تصادف جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته او از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۱۴۱ میلیون تردد در جاده‌های استان خوزستان ثبت شده که ۲.۳ درصد از تردد‌های کشور را شامل می‌شود.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، خوزستان به نسبت راه‌ها و تردد شاهد حوادث رانندگی بیشتری است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر ۳۳ سامانه ثبت تخلف در جاده‌ها خوزستان فعال است و تعداد ۴۰ دوربین دیگر هم در انتظار کد سامانه ثبت تخلف هستند که بعد از بررسی اولیه وارد مدار خواهند شد و خوزستان نیاز به ۵۵۰ دوربین سامانه ثبت تخلف دارد تا فرآیند هوشمندسازی جاده‌های این استان تکمیل گردد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از این نشست به ارتباط مستقیم رفتار کاربران ترافیکی در شهر‌ها نسبت به رانندگی در خارج از شهر‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید شرایط لازم برای انجام نظارت و کنترل‌های دقیق راهنمایی و رانندگی در شهر‌ها فراهم شود.

این مقام مسئول می گوید: از بین ۱۰ کلانشهر کشور، شهرداری اهواز برای تکلیف ماده ۱۰۸ قانون برنامه توسعه ششم مبنی بر تکلیف شهرداری‌های کلانشهر‌ها به منظور تامین امکانات و الزامات مورد نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام جدی انجام نداده است.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده بود.

به گفته سیدکمال هادیانفر چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ استاندارد‌ها کنترل، چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروساز‌ها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است، اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند.

تصادف زنجیره‌ای ۵۰ دستگاه خودروی سواری در ساعت ۷:۵۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۰ دی ماه امسال در جاده بهبهان به اهواز پنج کشته و ۴۱ نفر مصدوم بر جا گذاشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.