محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره‌کننده:

پاسخ آمریکا به خواسته‌های ایران به تعویق افتاده است

مشاور هیئت مذاکره‌کننده ایران در مصاحبه با المیادین گفت پاسخ آمریکا به خواسته‌های ایران به تعویق افتاده و تاکنون از لغو تحریم‌ها امتناع کرده است.

محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره‌کننده ایران اعلام کرد که پاسخ آمریکا به خواسته‌های ایران به تعویق افتاده است و طرف آمریکایی تا کنون از لغو تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرده که این مخالف با خواسته ایران است.

محمد مرندی در مصاحبه با المیادین، با بیان این‌که «مشکلاتی بین مسکو و واشنگتن وجود دارد، اما مانع اصلی مذاکرات، امتناع آمریکا از لغو همه تحریم‌ها است»، گفت: «طرف غربی برای تکمیل توافق هسته‌ای با ایران پس از بحران اوکراین عجله دارد. ایران در مذاکرات بیش از آنچه قبلاً توافق شده بود مطالبه نمی‌کند.»

او در ادامه با انتقاد از طرف‌های غربی گفت که کشور‌های غربی رویکرد سازنده و مثبتی در این مذاکرات ندارند و برای فریب ایران تعلل می‌کنند. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند این واقعیت را پنهان کنند که نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند و تضمین دهند.

مرندی با بیان این‌که «ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نسبت به خواسته‌های ایران سختگیر‌تر است»، تأکید کرد که «تاریخ مشخصی برای بازگشت مذاکرات هسته‌ای در وین وجود ندارد و ضمانت‌هایی که روسیه درخواست می‌کند متوجه آمریکا و غرب است نه ایران.»

او در انتها ربودن نفتکش‌های ایرانی را غیرقابل قبول عنوان کرد.

پیش از این نیز انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در گفت‌وگو با خبرنگاران بیرون از هتل کوبورگ اعلام کرد مذاکرات به جایی رسیده است که بایستی متوقف شده و هیدت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌هایشان بازگردند.

چندی پیش از این نیز انریکه مورا در پیامی توییتری با بیان آن‌که دیگر نشست رسمی در وین برگزار نخواهد شد، اعلام کرد که زمان آن رسیده که تصمیمات سیاسی به این مذاکرات پایان دهند.

اکنون هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران در حال انجام است. مقامات غربی بار‌ها با بیان ضرب‌الاجل‌های جعلی  اعلام کرده‌اند که این دور آخرین مرحله از مذاکرات است. مقامات کشورمان بارها تأکید کرده‌اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام است. همچنین ایران حاضر به مذاکره درباره سایر موضوعات از جمله برنامه موشکی خود با کشور‌های غربی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار