۶۰ کشاورز مهابادی در طرح "زراعت چوب" پیش‌قدم شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۶۰ کشاورز این شهرستان با تحویل درخواست خود به منابع طبیعی، برای فعالیت در حوزه «زراعت چوب» پیش‌قدم شدند.

خالد خضری گفت: این متقاضیان در مجموع بیش از ۱۵ هزار اصله نهال از نوع صنوبر را که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار بوده، برای کاشت در اراضی زراعی خود دریافت خواهند کرد.

وی گفت: طرح زراعت چوب با هدف گسترش فضای سبز و ارتقای پوشش جنگلی مناطق مختلف هم اکنون در کشور در حال اجراست که در این طرح، متقاضیان به صورت رایگان نهال لازم را دریافت و اقدام به کاشت و پرورش آن خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: نهالستان این اداره در روستای "قزلقوپی" مهاباد تنها واحد فعال تولید نهال آذربایجان غربی است که علاوه بر نیاز‌های این شهرستان، قادر به تامین نیاز‌های استان است.

خضری گفت: ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در نهالستان این شهرستان برای توزیع در بین متقاضیان طرح زراعت چوب آماده شده، برای سال آینده نیز ظرفیت تولید نهال به یک میلیون اصله ارتقا خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق طرح زراعت چوب و دادن مشوق‌های لازم به متقاضیان این طرح، پدیده قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی کاهش چشمگیری پیدا کرده و نیاز اولیه صنعت چوب تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.