اظهارات تروریستی گراهام، سفیر آمریکا را به وزارت خارجه روسیه کشاند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات سناتور آمریکایی درخصوص ترور پوتین، سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو را به این وزارت خانه احضار کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، به سفیر آمریکا اعلام شد که چنین حمله‌ای توسط قانون جزایی فدراسیون روسیه به عنوان تجاوز به زندگی یک دولتمرد شناخته می‌شود و عواقب سنگینی از جمله مسئولیت کیفری را به دنبال دارد.

در این بیانیه آمده است: همچنین این دقیقاً یک فراخوان عمومی و در اصل تروریستی است که یک شخصیت عالی رتبه را هدف قرار می‌دهد و مطلقاً قابل قبول نیست و آن تأثیر مخرب بیشتری بر روابط اسفناک روسیه و آمریکا می‌گذارد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا پنجشنبه شب گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید توسط مردم خودش ترور شود، و نشان داد که این تنها راه برای پایان دادن به بحران ناشی از حمله روسیه به اوکراین خواهد بود.

گراهام اولین بار در جریان حضور در برنامه «شان هانیتی» در فاکس نیوز این ادعا را مطرح کرد. او سپس این نظر را در توییتر تکرار کرد و به تلاش‌ها بریا ترور جولیوس سزار و آدولف هیتلر اشاره کرد.

او نوشت: «آیا بروتوس (کسی که قصد ترور جولیوس سزار را داشت) در روسیه وجود دارد؟ آیا از سرهنگ اشتافنبرگ (کسی که قصد ترور هیتلر را داشت) فرد موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟ تنها راه نهایی این است که کسی در روسیه این مرد را بیرون کند.»

وی در توئیت بعدی ادعا کرد تنها افرادی که می‌توانند این مشکل را برطرف کنند، مردم روسیه هستند. گفتنش آسان، انجام دادن آن سخت است. مگر اینکه بخواهند تا آخر عمر در تاریکی زندگی کرده و از بقیه جهان منزوی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از پدر داعش این چیزا بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
رژيم آمريكا يك رژيم تروريست و تروريست پرور است.
Israel
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سازمان ملل چرا خفه خون گرفته
آخرین اخبار