امیرعبداللهیان: در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم

وزیر خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با هماهنگ‌کننده مذاکرات وین گفت: انتخاب قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم عبور از خطوط قرمز خود است.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای حسین امیرعبداللهیان گفت: ایران به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است.

به گفته وزیر خارجه، « مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده و همه طرف‌ها بخش عمده مسیر را بخوبی طی کرده‌اند. برخی موضوعات مهم باقیمانده در صورت رویکرد واقع بینانه طرف غربی قابل حل و رسیدن به توافق نهایی است.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد بحران اوکراین نیز خواستار حل و فصل آن از طریق سیاسی شد.

هماهنگ‌کننده مذاکرات وین گفت: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات جدی از سوی همه است.

جوزف بورل بحران در اوکراین را دارای عواقب جدی برای سیاست جهانی و اروپا توصیف کرد. 

امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین تاکید کردند که مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده و همه طرف‌ها بخش عمده مسیر را به خوبی طی کرده اند.

پیش‌تر نیز امیرعبداللهیان در گفت‌وگوهای تلفنی با همتایان انگلیسی و روس خود، گفته بود «سرعت بخشیدن به دستیابی به توافق پایدار نیازمند «اراده جدی» طرف‌های غربی برای «اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع‌گرایانه» در جهت «تضمین و تأمین منافع ایران» به ویژه «رفع عینی تحریم‌ها» است.»

قرار است فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه‌ای با حضور وزیر امورخارجه به منظور بررسی روند مذاکرات برگزار کند.

عصر امروز جلسه‌ای با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده در شورای عالی امنیت ملی با موضوع مذاکرات وین برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار