امیرعبداللهیان: در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد

وزیر خارجه در گفت‌وگو با همتای روس با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین گفت: در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای حسین امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین گفت: در تلاش هستیم تا شهروندان ایرانی را از طریق کشورهای همسایه اوکراین به جمهوری اسلامی ایران بازگردانیم.

به گفته وزیر خارجه، «تأمین امنیت و سلامت شهروندان ایرانی ساکن در اوکراین اولویت جدی ماست و انتظار داریم تا شرایط برای خروج امن آن‌ها فراهم شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز با همتای مجارستانی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار ارائه تسهیلات از سوی مجارستان برای خروج اتباع ایرانی از طریق مرز این کشور با اوکراین شد.

به دنبال قطع پرواز‌های مسافربری از اوکراین به سایر نقاط دنیا، منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور شب گذشته و عصر امروز با سرکشی به محل اسکان برخی دانشجویان ایرانی مقیم کی‌ یف از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

مرادی که شب گذشته با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرده در دیدار با دانشجویان ایرانی گفته «حفظ جان شهروندان ایرانی، مهم‌ترین ماموریت وزارت امورخارجه در کی‌یف است.»

همچنین دقایقی پیش سفارت ایران طی بیانیه اعلام کرده است کلیه مبادی ورودی به لهستان جهت ورود ایرانیان مقیم اوکراین در ۸ نقطه مرزی باز است

آقای امیرعبداللهیان گفت: در مونیخ به دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرده‌ایم که نقش دبیرکل در حل و فصل سیاسی بحران یمن مورد توجه است.

وزیر خارجه با اشاره به صدور پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه جنبش انصارالله و اقدام نادرست در تروریستی خواندن این جنبش، این اقدام را مخرب خواند و بر لزوم توقف این قطعنامه تأکید کرد.

به گفته او، «یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و راه حل آن در گفت‌وگو‌های یمنی- یمنی است.»

وزیر خارجه روسیه گفت: همواره از مواضع ایران در وین حمایت کرده‌ایم و با دوستان ایرانی خود در وین همکاری خوبی داریم و همچنان نیز این همکاری را ادامه خواهیم داد.

آقای لاوروف اعلام کرد که نسبت به رویکرد کشورهای غربی در قبال بحران اوکراین انتقاد دارد.

به گفته وی، «اطمینان می‌دهیم روسیه به حفظ جان مردم و شهروندان کشور‌های خارجی و از جمله ایران اهتمام جدی دارد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین مواضع مسکو در قبال بحران یمن را نیز تشریح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خط قرمز ما اجرای مو به موی برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خط قرمز ما عدول از برجامه
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ناتو جنایتکار 20 الی 21 سال به همراه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه خاورمیانه حمایت کرده است.
ناتو از سال 2011 تاکنون به همراه آمریکا و اروپا تسلیحات داعش را تامین کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
غرب به سرکردگی آمریکا مسئول مستقیم جنگ‌ها و بحران‌هاست
آخرین اخبار