نشست مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین با کمالوندی و نجفی

نماینده روسیه در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها از دیدار خود با بهروز کمالوندی معاونت روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی کشورمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین خبر داد که امروز با «بهروز کمالوندی» معاونت روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی ایران و «رضا نجفی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران دیدار کرده است.

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دو روز قبل برای انجام رایزنی‌های فنی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده بود.

این سفر در حالی انجام می‌شود که نشست دوره‌ای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی برگزار خواهد شد.

کمالوندی چندی پیش نیز به وین سفر و با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد که در پی آن درباره نصب دوربین‌های آژانس در مجتمع تسای کرج توافق شد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران نیز ۲۶ بهمن ماه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس در وین دیدار و گفتگو کرد. گروسی پس از این دیدار گفت‌وگویش با باقری را مهم خواند.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب در چارچوب تردد‌های معمول در جریان گفت‌وگوها، ۴ اسفند در سفری کوتاه راهی تهران شد، اما هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار