کود و سم را از فروشگاه های مجاز خریداری کنید

معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان توصیه کرد کود و سم مورد نیاز برای کاشت گیاهان را از فروشگاه های مجاز خریداری کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -کارآمد گفت: سازمان نظام مهندسی هم اکنون در حال بررسی و تمدید پروانه فروشگاه های فروش سم و کود کشاورزی است و مراکزی که پروانه نداشته باشند اخطار دریافت می کنند که اگر اقدامی در این خصوص انجام ندهند فروشگاه جمع آوری خواهد شد.

او با اشاره به این که در هر فروشگاه مسئول فنی وجود دارد که خریداران را راهنمایی خواهد کرد گفت: کشاورزان کود و سم مورد نیاز خود را از فروشگاه های مجاز خریداری کنند تا با مشکل خرید کود و سم قاچاق و غیرمجاز برخورد نکنند.

کارآمد می گوید: به سمتی هم اکنون در حرکت هستیم تا داروخانه های گیاه پزشکی ایجاد شوند و متقاضیان سم و کود با کمک گرفتن از مسئول فنی مستقر در این داروخانه ها سم و کود مناسب ، میزان دُز قابل استفاده و میزان ماندگاری سم در محصول و موقع برداشت را به خوبی فرا بگیرند.

به گفته او در فروشگاه های کود و سم باید یا یک گیاه پزشک یا مسئول فنی تحصیل کرده در رشته باغبانی ، زراعت و تولیدات گیاهی با سابقه کار  فعالیت کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار