مبارزه بیولوژیک در ۲۰۰ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در دویست و ۳۵ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع شمال استان کرمان مبارزه بیولوژیک صورت گرفته است.

مبارزه بیولوژیک در ۲۰۰ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع کرمانعباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در گفت‌وگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اعلام اینکه پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان میوه و محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های ما در مدیریت حفظ نباتات بوده است، گفت: در چند سال اخیر در دویست و ۳۵ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع شمال استان کرمان مبارزه غیرشیمایی و بیولوژیک صورت گرفته است.

او افزود: زمانی که خشکسالی می‌آید بعضی از آفات نیز با آن همراه بوده و بر روی گونه‌ها سوار می‌شوند با توجه به خشکسالی‌ها کرمان با این موارد زیاد روبه رو بوده ایم.

سعیدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما در مبارزه با آفات مبازره با زنجره خرما بوده است بیان کرد: ۴ میلیار تومان اعتبار برای مبارزه با این آفات در سطح هفتاد وسه هزار هکتار هزینه شده است.

او اظهار کرد: در ادامه مبارزه با آفات زنجره خرما استفاده از کارت زرد در سطح هزار ۸۰۰ هکتار و قطع و خارج نمودن دوازده هزار ۸۰۰ نفر نخل که در مجموع با سایر اقدامات زنجره خرما کنترل گردید.

سعیدی گفت: یکی دیگر از اقدامات اساسی در حوزه نظارت دقیق بر فروش سموم، ساماندهی فروشندگی‌های سموم کشاورزی استان کرمان بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار