معاون استاندار کرمان خبر داد :

معرفی آداب عزاداری کرمان دراجلاس پیرغلامان

اجلاس پیرغلامان به دنبال تکریم جایگاه ذاکران امام حسین (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی به دنبال تکریم و تعظیم جایگاه مداحان، خدام و ذاکران اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

 رحمان جلالی امروز در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و امنیتی اجلاسیه پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمان گفت: این اجلاس به دنبال تکریم و تعظیم جایگاه مداحان، خدام و ذاکران اباعبدالله‌الحسین (ع) است. 

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای اجلاسیه پیرغلامان، معرفی آداب و رسوم کرمان در عزاداری‌ها و خدمت در مجالس امام حسین (ع) است. 

مسئول کمیته فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی، تشکیل پنل‌های تخصصی مداحی، استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها و معرفی رویداد‌ها و سنت‌های خوب مداحی، جمع‌آوری کار‌های علمی و تاریخی و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط را مورد تاکید قرار داد. 

برپایی نمایشگاه آیین هیات‌داری و مجلس‌داری در نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری نشست‌های پیرغلامان استان کرمان، اجرای کار هنری نمایشی متناسب با اجلاسیه، پرداختن به نقش هیات‌ها، مداحان و پیرغلامان در انقلاب اسلامی، بزرگداشت درگذشتگان پیشکسوت هیات‌های مذهبی و مداحی، یادواره‌های محلی و خانگی، اجلاس ویژه جوانان، جوانان و بانوان مداح و ذاکر امام حسین (ع) از جمله پیشنهادات اعضا بود. 

بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، تیر ماه ۱۴۰۳ به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: تکریم ، پیرغلامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار