حمله ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان وزارت ارتباطات یمن در صنعا

ائتلاف متجاوز عربی امروز ساختمان وزارت ارتباطات یمن در صنعا را بمباران کرد که موجب تخریب این ساختمان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و حمایت آمریکا بامداد امروز با جنگنده‌های خود به ساختمان «تِلِه یمن» (وزارت ارتباطات یمن در صنعا) «TeleYemen» حمله کرده و موجب تخریب کامل این ساختمان و آسیب به ساختمان‌های اطراف آن شد.

براساس گزارش خبرگزاری نبا در همین راستا کارکنان و مسئولان تِلِه یمن کنفرانسی ترتیب داده و در این خصوص گفتند: «هدف قرار دادن ساختمان تِلِه منجر به تخریب کامل کلیه تجهیزات فنی و ساختمان و قطع خدمات ارتباطی بین المللی شد.»

این وزارت خانه در ادامه با محکوم کردن این حملات به مناطق مسکونی و خدماتی یمن اعلام کرد بسیاری از خدمات و بخش‌های حیاتی در تمام مناطق یمن تحت تأثیر این حمله قرار گرفته و شهروندان این کشور از یکی از حقوق اولیه خود محروم هستند.

تِلِه یمن از جامعه و همه سازمان‌های بین‌المللی، بشردوستانه و حقوق بشری خواست که وظایف خود را برای توقف تخریب مکرر و سیستماتیک زیرساخت‌های بخش مخابرات یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، انجام دهند.

سریع: حمله به غیرنظامیان  و ساختمان‌های غیرنظامی بدون پاسخ نمی‌ماند

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات این کشور گفت: «آنچه ائتلاف متجاوز سعودی، امارات و آمریکا در مورد استفاده نیرو‌های مسلح از اماکن غیرنظامی برای مقاصد نظامی ادعا می‌کند، صحت ندارد و صرفاً توجیهی آشکار برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان است.»

سریع در ادامه با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن تأسیسات و وزارتخانه‌های غیرنظامی اهداف دشمن در شکستن اراده مردم را تحقق نمی‌بخشد به این ائتلاف هشدار داد این حملات بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود.

پیش از این کارمندان شرکت‌های مخابراتی در صنعا در اعتراض به نتیجه اقدامات ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمنی که این کشور را با کمبود مشتقات نفتی رو به رو کرده و با ادامه دادن به توقیف کشتی‌های سوختی، موجب قطعی خدمات اینترنتی و مخابراتی برای میلیون‌ها غیرنظامی بی گناه شده‌اند، در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

شایان ذکر است که ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان، تا کنون ۹ کشتی حامل سوخت یمنی را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل، توقیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار