درخواست نخست وزیر کانادا برای پایان محاصره اعتراضی کامیون داران در پایتخت

نخست‌وزیر کانادا پس از حضور در پارلمان این کشور بار دیگر از کامیون‌داران معترض به اجباری بودن واکسیناسیون خواست به محاصره اوتاوا پایان دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جاستین ترودو» که پس از ابتلا به کرونا به قرنطینه رفته بود بعد از ده روز در صحن علنی پارلمان این کشور حاضر شده و از کامیون‌داران معترض به اجباری بودن واکسیناسیون که مرکز اوتاوا، پایتخت کانادا را محاصره کردند خواست به این محاصره پایان دهند.

نخست‌وزیر کانادا در ادامه صحبت‌های خود در پارلمان این کشور ادعا کرد این کامیون‌داران اکثر کانادایی‌ نیستند.

«جوئل لایتباند» از حزب لیبرال و نماینده استان «کبِک» با اعتراض به حرف‌های ترودو گفت: «زمان آن فرا رسیده است که از تفرقه انداختن میان مردم دست برداریم، تا بخشی از مردم را در برابر یکدیگر قرار نگیرند.»

کامیون داران کانادایی در ابتدا به دلیل سیاست‌های دولت جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور به اعمال قانون واکسیناسیون اجباری برای رانندگان فرامرزی دست به اعتراض زدند. این اعتراضات حالا فراتر از واکسیناسیون اجباری به سمت انتقاد از سیاست‌های دولتی در زمینه‌های اجتماعی و بهداشتی پیش رفته و بیش از ۱۰ روز است تردد در جاده‌های اصلی شهر‌های بزرگ کانادا را مختل کرده است.

در همین جهت اصلی‌ترین گذرگاه مرزی زمینی میان آمریکا و کانادا به دلیل ادامه اعتراض کامیون داران کانادایی به سیاست‌های دولت ترودو در مهار همه گیری کرونا به طور کامل بسته شد. بیش از ۷۵ درصد از صادرات کانادا از طریق گذرگاه‌های مرزی با آمریکا انجام می‌شود و ادامه این اعتراض‌ها و مسدود شدن راه‌های مرزی بسیاری را در داخل کانادا به خاطر اختلال در نظام اقتصادی این کشور نگران کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در پیامی اعلام کرد کامیون‌داران به طور مسالمت آمیز به سیاست‌های خشن غیرانسانی جاستین ترودو اعتراض دارند زیرا ترودو با سیاست‌های جنون آمیز خود در حال نابودی کاناداست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار