کرملین: روسیه و چین آماده امضای چندین توافقنامه هستند

کاخ کرملین اعلام کرد که در سفر آتی رئیس‌جمهور روسیه به چین، دو طرف چندین توافقنامه را امضا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاخ کرملین در بیانیه امروز (چهارشنبه) خود از امضای بیش از ۱۵ توافقنامه میان روسیه و چین در سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به پکن خبر داد.

یوری اوشاکوف، دستیار سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که پوتین و همتای چینی اش روز جمعه با هم ناهار می‌خورند و قرار است بیش از ۱۵ توافقنامه را امضا کنند و قرارداد‌های جدید زیادی در رابطه با گاز طبیعی آماده شده است.

روسای جمهور روسیه و چین همچنین در مورد روابط نزدیک‌تر گاز و مالی گفتگو خواهند کرد و ایده قدیمی برای خط لوله گاز جدید به چین در حال بررسی است. اوشاکوف گفت که امکان ساخت خط لوله گاز جدید روسیه به چین از طریق مغولستان در حال بررسی است، پروژه‌ای که مدت هاست مورد بحث قرار گرفته است و سال‌ها طول می‌کشد تا به طور کامل محقق شود.

کرملین همچنین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و چین در بازی‌های المپیک بر «دیدگاه مشترک» خود درباره امنیت بین المللی تأکید می‌کنند.

پیشتر اعلام شد واشنگتن قصد دارد با ترغیب ورزشکاران به کم کاری و انتقاد از دولت چین، بازی‌های المپیک زمستانی پکن را مختل کند.

آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و چند کشور دیگر تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی پکن را اعلام کرده بودند. تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشور‌ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی در افتتاحیه و حین بازی‌های آن حضور نخواهد داشت. این کشور‌ها این تحریم را اعتراضی به وضعیت حقوق بشر در چین می‌دانند.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (۱۵ بهمن الی ۱ اسفند) و بازی‌های پارالمپیک از ۴ تا ۱۳ مارس (۱۳ الی ۲۲ اسفند) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
همه باید علیه غرب با هم متحد بشن
آخرین اخبار