رئیس جمهور اوکراین: با انگلیس درباره اقدامات بازدارنده روسیه رایزنی کردیم

رئیس‌جمهور اوکراین از رایزنی با نخست وزیر انگلیس برای مقابله با روسیه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، از رایزنی دو کشور برای اتخاذ اقدامات بازدارنده علیه روسیه خبر داد.

زلنسکی در این کنفرانس با بیان آنکه انگلیس و اوکراین به دنبال بازدارندگی در قبال روسیه هستند، گفت: «جانسون به من در خصوص حمایت از حاکمیت و استقلال اوکراین اطمینان داد.»

در مقابل بوریس جانسون نیز با بیان آنکه تهاجم روسیه یک «فاجعه سیاسی- انسانی» و همچنین «فاجعه نظامی» خواهد بود، افزود: «زمان فوری است، پوتین اسلحه را بر سر اوکراین گرفته است و به ارعاب اوکراین می‌پردازد.»

جانسون همچنین مدعی شد که اگر روسیه کوچکترین تجاوزی به اوکراین داشته باشد، «مجموعه‌ای از تحریم‌ها و دیگر اقدامات» در انتظارش خواهد بود.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین به خبرنگاران گفت که روسیه باید گامی به عقب برداشته و راه دیپلماسی را انتخاب کند و به اعتقاد او هنوز این امر امکانپذیر است.

جانسون در بخش دیگر سخنانش گفت: «ما مشتاق مذاکره هستیم، اما تحریم‌ها را نیز آماده کردیم، از اوکراین حمایت نظامی می‌کنیم و همکاری اقتصادی خود را نیز افزایش خواهیم داد.»

او در ادامه ادعاهای خود، نیرو‌های روسیه در مرز با اوکراین را خطری جدی دانست و مدعی شد: «ولادیمیر پوتین در تلاش برای ترسیم مجدد نقشه امنیتی اروپا است.»

شب گذشته «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ادعایی به روسیه هشدار داد که اگر از دیپلماسی دور شده و به اوکراین حمله کند، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود.

همچنین در نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل «لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، مدعی شد که وضعیت رابطه اوکراین و روسیه بحرانی است. او با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جدی گرفتن آنچه رفتار تهاجمی و بی‌ثبات کننده روسیه می خواند، مدعی شد: «خطر وضعیت کنونی و تهدیدی که اکنون با آن مواجه هستیم در بالاترین حدی است که می‌توان تصور کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار