رکوردزنی بهای نفت خام در بازار انرژی

با تشدید تنش های سیاسی در جهان، بهای طلای سیاه به بالاترین میزان خود در هفت سال گذشته رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان- به دلیل افزایش نگرانی‌ها از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین و تلاش‌های آمریکا و ناتو برای استقرار نیرو‌های نظامی بیشتر در شرق اروپا،  نفت خام در معاملات بازار‌های جهانی به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴ رسید.

به گفته خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۶۹ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۱ سنت افزایش، ۸۶ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحولات سیاسی و نظامی در جهان در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر موضوع اوکراین موجب شده سرمایه گذاران نسبت به میزان عرضه نفت در هفته‌های آینده نگران باشند.

سازمان اوپک پلاس نیز اعلام کرد فعلاً برای افزایش سطح تولید و عرضه نفت خام به بازار‌های معاملاتی جهان با مشکلاتی مواجه شده است. بسیاری معتقدند حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌تواند عرضه و تقاضا برای نفت خام و نیز عرضه گاز طبیعی به اروپا را با اختلالاتی جدی مواجه کند.

تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند اگر آمریکا در برابر خواسته‌های امنیتی روسیه تسلیم شود بازار‌های انرژی می‌تواند به تعادلی نسبی دست یابد. بسیاری از کارشناسان بازار‌های نفتی می‌گویند واردات نفت خام توسط چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت در سال جاری میلادی می‌تواند حداقل تا ۷ درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار