افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت خام برای نخستین بار در هفت سال گذشته به آستانه ۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان- در پی بالا گرفتن احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین، تنش‌های نظامی در یمن و نیز در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های غربی قیمت نفت خام بار دیگر افزایش یافت.

به گفته خبرگزاری رویترز، نفت خام برنت دریای شمال در جریان معاملات بازار‌های جهانی برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۱۴ با ۲ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۸۷ دلار و ۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

بسیاری از کارشناسان حوزه نفت و گاز معتقدند تداوم چالش‌های عرضه و تقاضا و نیز افزایش تنش‌های روسیه با اوکراین موجب خواهد شد حداقل برای میان مدت قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی افزایشی باشد.

به گفته بسیاری چالش‌های عرضه و تولید نفت در اوپک و نیز در آمریکا هم از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت است. از طرفی افزایش ذخایر نفت خام و بنزین در آمریکا در روز‌های اخیر برخی نگرانی‌ها در زمینه عرضه به بازار‌های انرژی را کاهش داده است.

بسیاری از سرمایه گذاران بازار‌های نفتی انتظار دارند در سال جاری میلادی نفت خام به مرز هر بشکه ۱۰۰ دلار نزدیک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
پس الن به گفته مسئولان روزانه 500 هزار بشکه نفت صادر میکنیم(کمترین حدی که گفتن) میشه روزی هزارو دویست و پنجاه میلیارد تومن که گفتن پولشم وارد کشور میشه !! ولی با این وجود با وقتی که بشکه ای 20 دلار بود معیششت مردم تا الان هیچ فرقی نکرده و تازه هرروز بدتر میشه !! پس میشه گفت قیمت نفت هرچی بشه و به 200 دلارم برسه چی به مردم میرسه ؟!! اینطور باشه میخوام اصلا درشو گل بگیرن و بالا نره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دولت داره بدهی‌های ناشی از قرضهای دولت قبل رو میده. اول یه نگاه به بدهی‌های دولت روحانی بنداز بعد بگو با ۵۰۰ هزار بشکه نفت چطوری میشه همه رو ظرف یکی دو ماه تسویه کرد. تازه خود دولت بزرگه و کلی کارمند و نون خور داره. حقوق کارمندهای دولت از بخشی از همین صادرات نفت تامین میشه. ضمنا خود تاسیسات استخراج و انتقال و پالایشگاهها هم با آب کار نمی‌کنند اونا هم مستهلک میشند و هزینه بر هستند. اگه زمانی برسه که صادرات نفت برسه به دو میلیون بشکه میشه به بهبود اوضاع خوش بین بود.
آخرین اخبار