حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده با اهدای جهیزیه

فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: ۵۴ سری جهیزیه به ارزش ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند به نوعروسان این شهرستان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سرهنگ محسن غلامشاهی در آیین توزیع جهیزیه به نوعروسان باشت گفت: ۵۴ سری جهیزیه با محوریت تشویق جوانان به امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم برخوردار در در سه مرحله امسال اهدا شد. 

او ارزش ریالی هر سری جهیزیه را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: جهیزیه‌ های اهدایی شامل هفت قلم کالای اساسی و مورد نیاز جوانان از جمله یخچال، اجاق گاز، فرش، ماشین لباس شویی، جاروبرقی و وسایل آشپزخانه بوده است.

غلامشاهی گفت: هدف از این برنامه را حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده و ترویج ازدواج آسان است.

او گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کار و کارگر ایرانی همه اجناس خریداری شده در قالب این طرح، تولید داخل هستند.

فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: در این مرحله بیش از ۲۰ سری جهیزیه به ارزش هفت میلیارد ریال در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند به نوعروسان این شهرستان اهدا شد.

او گفت: یکی از برنامه‌های سپاه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش در جهت ترویج ازدواج آسان و کم کردن هزینه‌های زندگی برای زوج‌های جوان است.

امام جمعه باشت گفت:  ازدواج آسان سنت پیامبر است و باید این سنت در جامعه تقویت شود.

حجت‌الاسلام امید گنجه ای  با بیان اینکه تامین منابع مالی و اقتصادی اگرچه در ازدواج ضروری نیست ولی به عنوان وسیله ای مهم مورد توجه بوده و از پایه های اساسی تشکیل یک خانواده است.

او گفت: علاوه بر خانواده ها ،مسئولین ذیربط نیز باید برای افزایش و ماندگاری ازدواج جوانان و تحکیم بنیان های خانواده تلاش کنند.

امام جمعه باشت گفت: بسیاری از وسایل موجود در جهیزیه که خانواده ها تاکید بر تهیه آن دارند نیاز ضروری زندگی نیست.

گنجه ای گفت: جهیزیه آسایش زندگی را تضمین نمی کند در حالی که یک زن و شوهر در خانه فقیرانه به راحتی احساس خوشبختی می کنند.

شهرستان ۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.