شلیک موشک بالستیک به جازان عربستان

ائتلاف متجاوز از اصابت یک موشک بالستیک یمنی‌ها به جازان در جنوب عربستان و زخمی شدن یک نفر براثر آن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ائتلاف متجاوز سعودی اذعان کرد که یک موشک بالستیک یمنی‌ها به منطقه‌ای صنعتی جازان واقع در جنوب عربستان اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی نوشت: «تهدیدی که از هدف قرار گرفتن جازان با موشک بالستیک صورت گرفته، ما را وادار به تعامل جدی با این موضوع می‌کند.»

ائتلاف متجاوز مدعی شد: «بر اثر اصابت این موشک یکی از کارگران مقیم خارجی زخمی شده است.»

شب گذشته نیز نیرو‌های مسلح یمن از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر از نیرو‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

به گزارش شبکه المسیره، نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردند بیش از ۱۲۰ نفر از نیرو‌های دشمن به هنگام تلاش برای پیشروی به سوی شهرستان عین در استان شبوه یمن، کشته و زخمی شدند؛ همچنانکه بیش از ۱۲ خودروی زرهی آن‌ها نیز منهدم شد.

نیرو‌های مسلح یمن همچنین اعلام کردند شماری از تجمع‌های دشمن با ۴ موشک بالستیک هدف گرفته شد که در پی آن، شمار زیادی از افراد کشته یا زخمی شدند.

شبکه خبری المسیره همچنین به نقل از یحیی سریع گزارش داد، نیرو‌های یمنی طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند چندین عملیات مزدوران ائتلاف سعودی را که با پوشش هوایی ائتلاف صورت گرفت، دفع کنند.

ظهر امروز اما جنگنده‌های متجاوزان سعودی - آمریکایی ۳ بار منطقه النهدین در شهرستان السبعین واقع در صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند.

همچنین این جنگنده‌های متجاوز، ۲ بار منطقه الصباحیه در شهرستان بنی مطر در استان صنعا را هدف قرار دادند.

روز جمعه نیز بیش از ۷۰ نفر در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن کشته شدند که ۳ تن از آن‌ها کودک بودند؛ بنابراین گزارش، صلیب سرخ بین‌المللی نیز کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر را در حملات به زندانی در صعده شمال یمن تأیید کرد.

نزدیک به ۷ سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، یمن هم اکنون با بدترین بحران‌های انسانی روبه‌رو است و در این کشور چندین میلیون نفر با قحطی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
محمود
۱۲:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دم همتون گرم نیروگاه هسته ای دیمونا را بزنید یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سامانه را بفرستید اونحا راه اندازی بشه در یک شرایط مناسب چندین هواپیما را هدف قرار داده و سپس پس شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر تروریسم آمریکایی و سعودی.
آخرین اخبار