سفر فرستاده آمریکا به عربستان و امارات در پی حمله یمن

فرستاده آمریکا در امور یمن پس از حمله نیرو‌های مسلح یمن به ابوظبی، با مقامات سعودی و اماراتی دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیموتی لیندرکینگ در سفر به ریاض و ابوظبی با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و نیز اعضای دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که در ریاض اقامت دارد، دیدار و درباره حمله یمن به ابوظبی گفتگو کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فرستاده آمریکا در امور یمن همچنین با دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس) و فرستاده نروژ در امور یمن دیدار کرده است.

فرستاده آمریکا سپس عازم ابوظبی شد و با انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات دیدار داشت. خبرگزاری امارات اعلام کرد لیندرکینگ در این دیدار، بر همبستگی آمریکا با امارات در برابر حملات نیرو‌های مسلح تاکید کرد.

جرالدین گریفیث، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه، بر حفظ شراکت امنیتی نزدیک با کشور‌های منطقه تاکید و اعلام کرد ما در حال بررسی امکان بازگرداندن «حوثی ها» به فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم و به تلاش خود برای پاسخگویی به اقدامات آن‌ها ادامه می‌دهیم.

نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه گذشته با چند فروند پهپاد صماد ۳ و ۵ موشک بالستیک و کروز، تاسیسات نفتی و محوطه درحال ساخت فرودگاه ابوظبی را در پاسخ به حضور امارات در جنگ ۷ ساله علیه یمن، هدف قرار دادند.

این در حالی است که در حمله روز جمعه ائتلاف سعودی-اماراتی به صعده نزدیک به ۳۰۰ یمنی شهید و زخمی شدند.

جنبش انصارالله یمن نیز به نوبه خود اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف در صعده مرتکب جنایت شدند. آن‌ها تاکید کردند این حملات نمی‌تواند ملت یمن را به زانو در آورد یا اراده آن را از بین ببرد بلکه باعث می‌شود ملت یمن با هر وسیله ممکن و با تمام قدرت به این حملات پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار