امام جمعه ایلام:

رزمایش مشترک با چین و روسیه نمایانگر نقش آفرینی ایران در منطقه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به رزمایش مشترک نیرو‌های دریایی ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند، گفت: این مهم نشانگر اقتدار و نقش آفرینی ایران در منطقه و جهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -  حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام، گفت: اجرای این رزمایش در شمال اقیانوس هند با فرماندهی ایران بار دیگر قدرت ایران را در جهان به نمایش گذاشت.

او گفت: با وجود جوانان با انگیزه این ملت، روز به روز کشور در حال پیشرفت و قدرت نظامی ایران نیز رو به افزایش است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سفر رییس جمهوری به روسیه گفت: این سفر برای ایران از نظر همکاری اقتصادی، احداث میادین نفت و گاز، احداث پترو پالایشگاه و تعاملات بانکی بسیار حائر اهمیت بود و هر دو کشور به این همکاری‌ها نیاز داشتند.

او گفت: ایران و روسیه دارای نقاط مشترک از نظر اقتصادی، نظامی و امنیتی و منافع راهبردی هستند.

او به اقامه نماز حجت الاسلام و المسلمین رییسی در کاخ کرملین اشاره کرد و گفت: اقامه نماز رییس جمهوری بازخورد زیادی در رسانه‌ها داشت.

او به دستاورد‌های سفر اول و دوم رییس جمهوری به تاجیکستان و ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: سفر به تاجیکستان موجب عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگ‌های شده و ایران به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا متصل شد و ماحصل سفر به ترکمنستان نیز توسعه روابط ترانزیتی و گازی بود.

او گفت: مقام معظم رهبری در توصیه به مسئولان در ارتباط با جهان خارج فرمودند: «اولویت ارتباط با کشور‌های همسایه، مسلمان و کشور‌های همسو باشد» که کشور روسیه همسایه، همسو با نظرات ما و هم دشمن آمریکا است.

امام جمعه ایلام گفت: ارتباط با چین که در آینده اقتصاد دنیا را در دست خواهند داشت و روسیه بعنوان مهم‌ترین کشور منطقه موجب شکستن دامنه تحریم‌ها شود.

عفت حضرت زهرا (س) الگویی برای تمامی بانوان عالم است

امام جمعه ایلام با اشاره به پیش رو بودن ولادت حضرت زهرا (س) گفت: عفت، پاکدامنی و منش این بزرگوار الگویی همیشگی و ماندگار برای تمامی بانوان عالم است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در جامعه که برای زن هیچ شخصیتی قائل نبودند که به تعبیری پس از تولد دختر، صورت صاحب فرزند سیاه می‌شد، حضرت زهرا متولد شد و خداوند کرامت واقعی زن را معرفی کرد.

او گفت: حضرت زهرا (س) بزرگترین بانوی تاریخ و مایه فخر عالم است و مقام و منزلت زنان را در جایگاهی قرار داده که امروزه مایه مباهات تمامی بانوان است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفات نیکوکاران گفت: وفای به عهد، اطعام مسکین، اخلاص و ترس از خداوند از مهم‌ترین ویژگی نیکوکاران است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باور قلبی انسان به خداوند در رفتار و کردار شخص نمایان می‌شود، گفت: نیکوکار کسی است که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد و این اصل انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد.

او گفت: نیکوکار کسی است که با وجود دوست داشتن مال خود، آن را در راه خدا استفاده می‌کند و تمامی اعمال او برای خداوند متعال است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.