امام جمعه ایلام مطرح کرد؛

لزوم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دینی در استان ایلام

امام جمعه ایلام بر لزوم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دینی در استان ایلام تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار  در دیدار با محمد روح الامین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور گفت: مردم این استان در طول سال‌های گذشته همواره با روی باز و گشاده از زوار اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کرده‌اند، این استان به عنوان پایتخت خادمان حسینی در کشور مطرح است و امن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

او گفت: با توجه اندک بودن تعداد موقوفات در سطح استان، لازم است که نهاد‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به حضور طلاب و روحانیون در مساجد توجه جدی داشته باشند و این استان با توجه به شرایط و محرومیتی که دارد، نیازمند نگاه ویژه است.

کریمی تبار گفت: اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه با کمک نهاد‌های انقلابی، موسسات خیریه، خیرین و بنیاد‌ها ضروری است.

امام جمعه ایلام گفت: نیاز است که خیرین در سطح کشور پای کار بیایند و از ظرفیت‌های موقوفات در استان و سایر استان‌های کشور برای اجرای برنامه‌ها فرهنگی و دینی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون استفاده شود.

او  با اشاره به حضور مبلغان دینی و طلاب در سطح روستا‌های استان، گفت: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در سطح روستا‌های استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته و از سوی دیگر هم نیاز است که طلاب و روحانیون به لحاظ معیشتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.