مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:

بلیط سفرهای جاده‌ای اربعین امسال به صورت پیش فروش است

باقرجوان گفت: بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین امسال به صورت پیش فروش است بنابراین زیرساخت‌های فروش اینترنتی یا رزرو برای رفت و بازگشت زائران در حال ایجاد است.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با استان‌ها و تشکل‌های صنفی برای جابجایی مسافران در ایام اربعین حسینی انجام خواهد شد.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی ۵۸ درصد زائران در مسیر رفت مرز مهران را انتخاب می کنند و در مسیر برگشت این میزان به ۶۹ درصد افزایش می یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان پلاک عمومی برای جابجایی زوار در اربعین حسینی آماده است، به طور متوسط چهار هزار و ۲۰۰ سرویس جابجایی در روزهای اوج انجام می گیرد که اگر زمان سیر سه روز در نظر گرفته شود در مجموع به پنج هزار و ۱۰۰ اتوبوس دیگر نیاز است که تدابیر لازم در این خصوص اعمال خواهد شد.

باقرجوان تاکید کرد: زائران اربعین باید از قبل بلیط مسیر رفت و برگشت خود را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: هدف از بازدیدها هماهنگی و برنامه‌ریزی های لازم در خصوص اجرای هرچه باشکوه‌تر طرح جابجایی زائران اربعین حسینی و آشنایی هر چه بیشتر نیروهای اعزامی با مسئولیت‌های مرتبط و جریان ترافیکی ناوگان زائران، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مکان دپوی ناوگان اتوبوسی، نحوه استقرار و شیفت بندی نیروها در پارکینگ برکت است.

مرز بین‌المللی مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

در ایام اربعین سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مهران تردد کردند.

برچسب ها: مرز مهران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.