بازداشت دو نوجوان از سوی پلیس انگلیس در ارتباط با گروگان گیری در تگزاس

پلیس انگلیس دو نوجوان را به اتهام همکاری در واقعه گروگان گیری در کنیسه یهودیان در تگزاس آمریکا بازداشت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - پلیس منچستر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو نوجوان را به عنوان بخشی از تحقیقات گروگان گیری در  کنیسه یهودیان واقع در کولیویل تگزاس آمریکا بازداشت کرده و قرار است از آنها بازجویی کند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این خبر پلیس انگلیس درباره این موضوع با مرکز تحقیقات آمریکا همکاری می‌کند.

شب گذشته یک شخص مسلح تعدادی از صهیونیست‌های ایالت تگزاس آمریکا را در داخل کنیسه یهودیان گروگان گرفت. گروگانگیر در آن زمان تهدید کرد که بمب همراه خود دارد و در صورتی که خواهرش از زندان آزاد نشود، آن را منفجر خواهد کرد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد از نزدیک وضعیت گروگانگیری در تگزاس را پیگیری می‌کند.

در نهایت پس از ده ساعت از شروع گروگانگیری، پلیس موفق شد با رایزنی‌های مختلف، تمامی گروگان‌ها را در صحت و سلامت کامل آزاد کند. پلیس تگزاس اعلام کرد گروگانگیر کنیسه کالیویل پس از آزاد کردن گروگان‌ها، کشته شد. اف‌بی‌آی نیز این فرد مسلح را شناسایی کرده و او را «ملک فیصل اکرم» ۴۴ ساله و انگلیسی معرفی کرده است.

همچنین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گروگانگیری تعدادی از صهیونیست‌های ایالت تگزاس آمریکا در کنیسه یهودیان را «اقدامی تروریستی» خواند.

او گفت: «در حال حاضر اطلاعات کافی برای تعیین انگیزه مهاجم وجود ندارد، اما گفته می‌شود او سلاح‌های خود را از خیابان خریداری کرده است.»

کامالا هریس، معاون بایدن نیز درباره وضعیت گروگانگیری در کنیسه با قدردانی از مجریان قانون برای کمک آن‌ها در حل این وضعیت و ارتباط با جامعه یهودی، از همبستگی خود با آنها خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدن گردن مسگری
آخرین اخبار