فلیکس پلاسنسیا:

به دنبال تقویت همکاری‌های دو جانبه با روسیه هستیم

وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی توییتری از جلسه کاری فوق العاده با سفیر روسیه برای ارتقای همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فلیکس پلاسنسیا، با سرگئی بگداساروف، سفیر روسیه در کاراکاس دیدار و درباره همکاری‌های بین دو کشور از جمله در زمینه اقتصاد گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در توییتر خود نوشت: «ما یک جلسه کاری فوق‌العاده با سفیر روسیه داشتیم که در مورد دستور کار همکاری دوجانبه برای سال ۲۰۲۲ و تقویت همکاری‌های موجود در زمینه‌های مختلف مذاکره کردیم.»

کاراکاس و روسیه قبلا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی همکاری‌هایی را ایجاد کرده اند. اوایل سال جاری «نیکولاس مادورو» اعلام کرد که روسیه و ونزوئلا پس از نشست کمیسیون بین دولتی در کاراکاس، ۱۲ سند همکاری را در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

روسیه در ماه‌های اخیر در حالی تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین را در دستور کار خود قرار داده است که بحران داخلی و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا سبب شده تا روابط کاراکاس و مسکو بیش از پیش تقویت شده و در واقع روسیه به یکی از حامیان مالی و سیاسی آن تبدیل شود.

در پی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ که در آن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی به پیروزی رسید، تحریم‌ها علیه دولت سوسیالیست منتخب دموکراتیک این کشور اعمال شد. مادورو از جانب سازمان ملل به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا شناخته شده، با این حال دولت آمریکا اعلام کرده وی را به رسمیت نمی‌شناسد و در عوض از خوان گوایدو، چهره مخالف دولت حمایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار