خسارات سنگین بلایای طبیعی در آمریکا

براساس آمار‌های رسمی اعلام شده، در سال ۲۰۲۱ حوادث طبیعی ۱۴۵ میلیارد دلار در آمریکا خسارت وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در آمریکا حوادث طبیعی در سال میلادی گذشته ۱۴۵ میلیارد دلار خسارت وارد کرد. هزینه حوادث طبیعی برای اقتصاد آمریکا در سال گذشته یک سوم بیشتر از سال ماقبل از آن بود به طوری که طوفان و سیل ۱۴۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرد.

 ویرانی‌های ناشی از طوفان به شدت در کنتاکی مشاهده می‌شود و واحد‌های تجاری و خانه‌های زیادی ویران شده است. حتی ادارات دولتی در کنتاکی ویران شده و نیاز به تعمیر دارد. گردبادی که در ماه دسامبر این ایالت را در نوردید ۷۷ نفر را کشت و هزاران خانه و زیرساخت‌های شهری را نابود کرد.

در ادامه خبرنگار الجزیره در توصیف کنتاکی گفت: خودرو‌های بزرگ در حال پاکسازی همه جا هستند، ولی پاکسازی آوار‌های ناشی از طوفان کار آسانی نیست. به نظر می‌رسد که برای انتقال آوار ناشی از خسارات طوفان به ۱۶۰ هزار کامیون نیاز باشد. نهاد‌های داوطلب امدادرسان در سراسر ایالت وارد عمل شدند. آن‌ها همه چیز را در اختیار افراد آسیب دیده قرار می‌دهند. از طرف دیگر نهاد امدادرسانی فدرال آمریکا مبالغ مالی را در اختیار افرادی که برای بازسازی خانه خود به آن نیاز دارند، قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار