قطع برق بیش از نیم میلیون آمریکایی در پی توفان سالی/ اعلام وضعیت اضطراری در شماری از ایالت‌ها

در پی وقوع توفان سالی، برق بیش از نیم میلیون نفر از مردم آمریکا قطع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی وقوع توفان سالی، برق بیش از نیم میلیون آمریکایی قطع شده است. این در حالی است که وقوع باران‌های سیل آسا و موج‌های توفان، سواحل جنوب و جنوب شرقی آمریکا را در هم نوردیده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، توفان سالی روز چهارشنبه و پس از آنکه به عنوان توفان درجه دو وارد خشکی شد، ضعیف شد؛ اما این توفان همچنان با سرعت در ایالت‌های فلوریدا و آلاباما در حال تخریب است. تا کنون یک نفر بر اثر این توفان جان خود را از دست داده و صد‌ها نفر نیز از مناطق سیل زده نجات داده شده اند.

همینطور شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا به شدت هدف آسیب قرار گرفت و سبب پایین آورده شدن بخشی از پل خلیج سانفرانسیسکو اوکلند شد.

مرکز ملی طوفان آمریکا (NHS) در این خصوص اعلام کرد: توفان‌های فاجعه آمیز و تهدید آمیز بر فراز بخشی از فلوریدا و جنوب آلاباما ادامه دارد.

این توفان در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی در ۸۸ کیلومتری شمال پنساکولا و در نزدیکی مرز آلاباما قرار داشت و با سرعت کم ۱۰ کیلومتر در ساعت در جهت شمال شرقی در حرکت بود.

به گفته مرکز ملی توفند آمریکا سالی ابتدا در ساعت ۰۴:۴۵ به وقت محلی در روز چهارشنبه در آلاباما به خشکی رسید و حداکثر سرعت باد‌های آن نزدیک ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بود.

تازه‌ترین ارزیابی نشان می‌دهد سرعت باد‌های آن اکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است، اما باعث جاری شدن سیل و خیزش امواج شده است.

توفان سالی یکی از چندین توفانی است که هم اکنون در اقیانوس اطلس شکل گرفته اند.

آلاباما، فلوریدا و میسیسیپی جملگی وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. جان بل ادواردز فرماندار لوئیزیانا، ایالتی که اخیرا شاهد توفند لورا بود، روز سه شنبه در توییتی نوشت که ساکنان ایالت باید خود را برای باقی فصل توفان "هرچه که در چنته دارد آماده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار