ایالت‌های شمال‌شرقی آمریکا در انتظار اولین گردباد در ۳۰ سال گذشته

منابع خبری از تبدیل شدن قریب‌الوقوع «طوفان هنری» در آمریکا به گردباد در برخی از ایالت‌های این کشور ازجمله نیویورک خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) اعلام کرد که طوفان هنری که هم‌اکنون در آمریکا در حال وزیدن است، به زودی در برخی ایالت‌ها به گردباد تبدیل خواهد شد.

بنابر اعلام این خبرگزاری: «طوفان هنری به زودی در نیویورک و کنتیکت به گردباد تبدیل می‌شود.»

منابع هواشناسی آمریکا در این باره اعلام کردند: «طوفان هنری در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک گردباد است و انتظار می‌رود به اولین گردبادی در ۳۰ سال گذشته مبدل شود که به ایالت‌های نیو-اینگلند آمریکا وزیده است.»

مرکز ملی هواشناسی آمریکا نیز در این باره گفت: «احتمال می‌رود که باران به جنوب‌شرقی ماساچوست و رودآیلند ببارد، اما انتظار شدیدترین باد را در بخش شرقی داریم. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵ اینچ باران بر بخش شرقی ماساچوست و کنتیکت ببارد.»

پیش‌تر روز پنج‌شنبه هفته گذشته مرکز ملی طوفان آمریکا (NHC) اعلام کرد که انتظار می‌رود طوفان گرمسیری هنری روز جمعه به گردباد تبدیل شود.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «بر اساس پیش‌بینی هواشناسی میامی، طوفان هنری اکنون در حدود ۲۳۵ مایلی (۳۷۵ کیلومتری) جنوب غربی برمودا است، و انتظار می‌رود این طوفان روز جمعه به گردباد تبدیل شود.»

این در حالی است که در هفته‌های اخیر به دلیل تداوم گرمای هوای شدید و نیز گسترش خشکسالی، هزاران هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت و نیرو‌های امدادی حتی با کمک تجهیزات ارتش هم نتوانستند به صورت کامل این حریق‌ها را کنترل کند.

دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی فراتر از حد تصور در حال لطمه زدن به کره زمین است. کشور‌های صنعتی که بزرگترین تولیدکنندگان گاز‌های گلخانه‌ای در جهان هستند، اکنون درگیر سیل، خشکسالی، طوفانی و آتش‌سوزی‌های گسترده هستند و منافع این کشور‌ها مانع از اتخاذ یک رویکرد جهانی برای کنترل گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

در آمریکا بسیاری از مردم از بیم سوختن در آتش مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. همچنین صد‌ها نفر در اثر گرمازدگی و حوادث ناشی از آن مانند آتش‌سوزی‌ها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار