کمیته امداد نیکشهر ۱۵۳ شغل برای جامعه هدف ایجاد کرد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیکشهر گفت: ۱۵۳ شغل از ابتدای امسال تاکنون برای جامعه هدف، مددجویان زیرپوشش و افراد بیکار جویای کار این نهاد انقلابی در سطح مناطق شهری و روستایی این شهرستان با ارائه تسهیلات ۱۱ میلیارد تومانی ایجاد شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حمید قلعه‌خانی گفت: طرحهای ایجاد اشتغال در زمینه خدماتی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی است و برنامه ریزی شده تا پایان سال‌جاری نیز تعداد این شغل‌ها به بیش از ۲۷۰ مورد افزایش پیدا کند.

او می گوید: از جمله آیتمهایی که کمیته امدادامام (ره) برحسب وظیفه ذاتی خود برای جامعه هدف انجام می دهد بحث توانمندسازی خانواده ها با محوریت اشتغال است و اشتغال افراد به تناسب توانایی، ظرفیت و استعدادهای درونی و متناسب باشرایط و اقلیم منطقه پس از مشاوره‌های شغلی انجام می شود.

به گفته رییس کمیته امداد امام خمینی نیکشهر کارشناسان ناظر به‌صورت دوره ای از طرح ها بازدید و خانواده تا مرحله خودکفایی پشتیبانی می‌شود.

او گفت: اجرای مشاغل خردخانگی با طرح راهبری شغلی مورد حمایت و محصولات تولیدی مددجویان در بازار عرضه و جای نگرانی برای تولیدکنندگان ندارد.

 قلعه خانی گفت: کمیته امدادبه عنوان بازوی توانمند دولت از سال ۱۳۵۷ تاکنون خدمات بسیار خوبی را ارائه نموده که مهمترین بخش آن توانمندسازی خانواده بزرگ امداد است که باشرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مثمرثمر واقع شده است.

او گفت:  علاوه بر ایجاد اشتغال، اقدامات خوبی در زمینه ساخت واحدهای مسکونی از سوی این نهاد انجام شده است.

به گفته او  امسال ۲۷۰ واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در حال ساخت است که ۱۷۰ واحد آن تکمیل و آماده بهره‌برداری است که با تحویل آنها یکی از دغدغه‌های اصلی آنان مرتفع و سبب رضایتمندی نیازمندان می‌شود.

قلعه‌خانی می گوید: برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان هر واحد ۵۰ مترمربع زیربنا جمعا ۶۶۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

به گفته او  ۱۵۳ کمک هزینه شهریه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۴۸۰ میلیون ریال کمک موردی به ۲۱ خانواده زندانی، ۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال کمک برای رفع سوء تغذیه ۵۰۰ کودک، یک میلیارد ریال برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، یک میلیارد ریال کمک به درمان ۱۰۰ بیمار صعب العلاج و کمک به ۱۳۲ بیمار کرونایی با هزینه ۶۹۳ میلیون ریال انجام شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای تعمیر مسکن ۱۴۰ سرپرست خانوار مددجویان هفت میلیارد ریال، کمک هزینه تحصیلی یکهزار و ۳۰۴ محصل با اعتبار هشت میلیارد و ۷۶ میلیون ریال، کمک هزینه فرانشیز درمانی به ۱۰۰ نفر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال و کمک هزینه ازدواج به ۳۱ زوج با اعتبار ۲۸۳ میلیون ریال اقدام شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیکشهر میگوید: سامانه امداد هوشمند و کارآمد همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان نیکشهر راه اندازه شده و بزودی تمامی فعالیت‌ها و خدمات مکانیزه خواهد شد.

قلعه‌خانی گفت:به منظورچابک سازی فرایند ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با استقرار سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد با نام اختصاری"سها" همه امکانات شهرستان برای پالایش، ساماندهی و انتقال اطلاعات صحیح و قابل اتکابه سامانه جدید بسیج شده است.

او گفت: اطلاعات مددجویان تحت حمایت هم اینک ثبت شده که بهترین روش برای جمع آوری اطلاعات، خوداظهاری مددجویان، استفاده از اطلاعات سایر سازمانها و مددکاران خانواده است.

او می گوید: پس از این تمامی خدمات این نهاد مقدس در بستر سامانه امداد هوشمند و کارآمد به آدرس Soha.emdad.ir ارائه می شود و مددجویان باید با ثبت‌نام دراین سامانه تمامی درخواستهای خود را از طریق این آدرس ثبت و پیگیری کنند.

به گفته او هم اینک هشت هزار و ۵۰۲ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیکشهر هستند و از خدمات مادی و معنوی برخوردارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار