بودجه ۱۴۰۰ هلال احمر تصویب شد

شرکت‌های بیمه‌‎ای باید مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را بصورت ماهانه به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کشور واریز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۰ جمعیت  هلال احمر و صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ آن پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت. همچنین، اصلاحیه آیین نامه کمیسیون‌های تخصصی مشورتی مجمع عمومی جمعیت و انتخابات اعضای مربوطه هم تصویب شد.

متن لایحه شامل ۱۹ تبصره است که طبق بند الف تبصره ۱۰ که تحت عنوان قضایی، انتظامی، دفاعی به ثبت رسیده، شرکت‌های بیمه‌‎ای مکلف هستند مبلغ پنج هزار میلیارد ریال معادل با ۵۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه (پرتفوی) هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، بصورت ماهانه به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. منابع حاصل در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره (۷) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات، مرگ و میر، ساخت برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آگاهی بخش در جهت کاهش حوادث رانندگی مطابق برنامه عملیاتی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی هزینه شود.

مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه‌خیز بین شهری (هوشمند سازی تصویری جاده‌ها) و راه‌های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات مورد نیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار