قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار صحت ندارد

شهرداری منطقه ۱۳ به انتشار مطالبی با عنوان"ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار" واکنش نشان داد.

 روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ اعلام کرد که با توجه به انتشار مطالبی با عنوان"ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار" به اطلاع می‌رساند: با توجه به حمله آفت سوسک پوستخوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده است.

این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.

ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیند‌ها با نظارت‌های لازم اجرایی شده است. علامت گذاری‌های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی‌ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی‌های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها انجام و منتشر شده است.

 پس از پاکسازی محل، عملیات اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه‌های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی شهرداری اقدام به قطع درختان کند ، مردم و جوانان خام و بی تجربه هم الگو میگیرند و برای تفریح یا شاید سودجویی اقدام به قطع درختان می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قطع درختان گناه بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
درختکاری باید در پارگان ها آموزش داده شود
آخرین اخبار