وزیر بهداشت ایتالیا:

واکسن نزده‌ها بیمارستان‌های ایتالیا را اشغال کرده‌اند

وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرد دو سوم تخت‌های آی سی یو را بیمارانی اشغال کرده اند که واکسن نزده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  سی ان ان در گزارشی درباره پاسخ دولت ایتالیا به تشدید شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد: می‌توانید وضعیت موجود را چیزی شبیه قرنطینه افرادی بدانید که واکسن نزده اند.

ایتالیا از جمله کشور‌های اروپایی است که مشغول تشدید محدودیت‌ها علیه افرادی است که از تزریق واکسن خودداری کردند. لزوم ارائه کارت واکسن موسوم به کارت سبز برای دسترسی به بسیاری از اماکن عمومی از دوشنبه در این کشور آغاز شد. در حالی که تاکنون ارائه جواب منفی آزمایش برای دسترسی به کافی شاپ ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن عمومی کافی بود، از این پس گواهی تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا و دوز مکمل الزامی خواهد بود؛ بنابراین از این پس افرادی که واکسن نزده اند از دسترسی به صنعت مهمان پذیری، رویداد‌های فرهنگی و مراسم مذهبی، باشگاه‌های ورزشی و حتی استفاده از بخش حمل و نقل عمومی منع می‌شوند.

اقدام دیگری که این ماه و ماه آینده در این کشور اجرا می‌شود، الزامی کردن واکسیناسیون برای افراد بالای ۵۰ سال است. همین حالا نیز نشانه‌هایی دال بر مؤثر بودن این اقدام مشهود است. دو روز پس از اعلام این اقدام، تعداد افراد بالای ۵۰ سال که واکسن زدند، سه برابر شد و تعداد افراد از همه گروه‌های سنی که نخستین دوز واکسن را زدند، ۶۰ درصد افزایش یافت. همه این‌ها در کشوری مشهود است که میزان واکسیناسیون در آن بالاست. چرا که حدود ۹۰ درصد ایتالیایی‌های بالای ۲۰ سال واکسن زده اند.

با این همه، ایتالیا هنوز با شیوع بی سابقه‌ای رو به روست و به گفته وزیر بهداشت این کشور اقلیت کوچکی معادل ۱۰ درصد از افرادی که واکسن نزده اند، دو سوم تخت‌های آی سی یو را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار