رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

قیام ۱۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: قیام ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و بیانگر عمق دینداری و ولایتمداری مردم همیشه در صحنه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _ حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان امروز به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم گفت: یکی از روز‌هایی که همچون خورشیدی تابناک در آسمان نیلگون انقلاب می‌درخشد ۱۹ دی سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی است که تاثیر بسزایی در پیروزی نهضت امام راحل داشت.

سادات با بیان اینکه حادثه ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است،گفت: این حادثه غیرت دینی و عمق ولایتمداری مردم مسلمان ایران را ثابت و ماهیت رژیم پهلوی و حامیان آن در راس آمریکای جنایتکار را برای جهانیان روشن کرد.

او می گوید: آغاز نهضت امام راحل از شهر مقدس قم بود و این مساله بیانگر آن است که اساس نهضت امام راحل دینی و اسلامی بود و مردم به وضوح فهمیدند که انقلاب حضرت امام یک انقلاب مذهبی نه یک انقلاب مارکسیستی و کمونیستی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نظام اسلامی عقبه‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به دست ما رسیده است بنابراین همه ما باید از نتیجه این قیام که نظام اسلامی است پاسداری کرده و همواره پشت سر ولایت فقیه و مرجعیت دینی گام برداریم.

یکی از سرنوشت‌سازترین اعتراضات علیه رژیم پهلوی، قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ خورشیدی بود که در قم برگزار شد.

این قیام در واقع زمینه ساز انقلابی شد که ۱۴ ماه بعد به ثمر نشست و سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شد

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.