اعلام برنامه‌های بزرگداشت دهه بصیرت در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان برنامه‌های بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت (۹ دی الی ۱۹ دی) را اعلام کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست هماهنگی ستاد بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان که در سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد، گفت: این دهه برخاسته از پیوند عمیق و تجدید میثاق مردم بصیر و انقلابی با ولایت و رهبری و یادآور روز‌های استثنایی و فراموش ناشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی است.

نریمانی در ادامه به تشریح وقایع مهم دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت پرداخت و گفت: یوم الله ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ روز تجلی قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی – صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت ساز، روز نمایش اقتدار نظام اسلامی متکی به مردم، روز وحدت لاینفک ملت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن شناسی، وظیفه شناسی و حماسه ماندگار است.

او ادامه داد: روز ۱۳ دی «روز جهانی مقاومت» و «سالگرد قهرمان ملت، سردار بزرگ و پر افتخار اسلام، شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی» نمونه برجسته تربیت شده اسلام و مکتب امامین انقلاب، مجاهد مخلص و شجاع میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، یادگار دفاع مقدس، چهره بین المللی و درخشان مقاومت، فرمانده اسطوره‌ای مبارزه با تروریسم و یادآور شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلامی شهید ابوالمهدی مهندس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین ۱۸ دی «سالروز حمله شجاعانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روز در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی عین الاسد» و سیلی محکم بر هیمنه پوچ استکباری و آغازی بر پایان حضور فسادبرانگیز و ویرانگر دولت تروریست و جنایتکار آمریکا در منطقه است.

نریمانی از روز ۱۹ دی سال ۱۳۵۸ به عنوان یکی از نقطه‌های اوج حیات ملت ایران و اولین ضربه تبر ابراهیمی بر پیکر بت بزرگ، آمریکای جنایتکار نام برد و گفت: این روز یادآور قیام خونین مردم قم بر علیه رژیم ستمشاهی است.

او تبیین جایگاه ولایت به عنوان عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی و نقش امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، در فتنه ۸۸، تبیین ابعاد و پیامد‌های بین المللی حماسه ۹ دی و عمق مردمی بودن انقلاب اسلامی به عنوان محور اصلی تولید قدرت نظام، تبیین حضور حماسی مردم و ایمان دینی آن‌ها در حماسه یوم الله ۹ دی به عنوان رویدادی کم نظیر و نقش آن‌ها در جلوگیری از انحراف، تبیین مکتب شهید سلیمانی را از اهداف دهه بصیرت عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به اقدامات اجرایی دهه بصیرت نیز اشاره کرد و فضاسازی تبلیغی و رسانه‌ای دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌های محتوایی متناسب با این ایام از طریق شورا‌های دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی را از اهم این برنامه‌های برشمرد.

نریمانی بر برنامه ریزی جهت اجتماعات و برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در تمامی شهر‌ها و با رعایت کامل نکات بهداشتی متناسب با رنگ بندی شهر‌ها و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

او تهیه و انتشار عکس نوشت، پوستر و بروشور و ... از جملات مقام معظم رهبری در مورد یوم الله ۹ دی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن فخری زاده، حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد و قیام مردم قم، فعال سازی کاربران انقلابی شبکه‌های اجتماعی مجازی پیرامون وقایع دهه بصیرت، برگزاری پویش تولید و انتشار عکس نوشته، پوستر و اینفوگرافیک در فضای مجازی متناسب با رخداد‌های ایام الله دهه بصیرت و برگزاری همایش و نشست‌هایی با موضوعات مرتبط با رخداد‌های این ایام در بستر فضای مجازی و شبکه شاد را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان انتشار و توزیع کتب و مقالات موجود در حوزه وقایع ایام الله دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت به صورت الکترونیکی در بستر فضای مجازی، تولید آثار در قالب مستند، مقاله، جزوه و ویژه نامه، پادکست، استوری و سایر تولیدات گویا و اثرگذار با رویکرد تبیینی ویژه مناسبت‌های ایام الله دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت ..، برگزاری مسابقات ادبی و هنری با موضوع فتنه، نفوذ، بصیرت و میثاق امت با ولایت، برپایی جلسات سخنرانی، میزگرد و کرسی‌های آزاداندیشی مجازی کارشناسان و صاحبنظران حوزه جنگ نرم، تبیین فتنه و جریان نفوذ و حماسه‌های ملت در ایام الله دهه بصیرت را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.