تلاش ژاپن برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بر پایگاه‌های آمریکا

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد ارتش آمریکا با اعمال مقررات کرونایی در پایگاه‌های خود در این کشور موافقت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - فومیو کیشیدا گفت: آمریکا توافق کرده است اقدامات کرونایی را در پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ژاپن نگران آن هستند که شیوع کرونا در این پایگاه‌ها موجب دامن زدن به میزان ابتلا به کرونا در سه منطقه اطراف آن‌ها شده باشد.

بر این اساس ژاپن با آمریکا توافق کرده است که خروج غیرضروری را کنترل و ممنوع کند و جزئیات اعمال این محدودیت را در ادامه بررسی خواهند کرد.

این نخستین بار است که این محدودیت‌ها از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ در این مناطق برقرار می‌شوند و پس از آن است که فرمانداران این مناطق خواستار اقدامات سختگیرانه بعد از مشاهده افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون شدند.

پیشتر دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا با انتقاد از نقش نظامیان آمریکایی در شیوع سویه اومیکرون در اوکیناوا گفته بود نظامیان آمریکایی به دلیل امتیازات ویژه‌ای که دارند، مجبور به رعایت مقررات کرونایی ژاپن نیستند و این «مزیت ویژه» آنان باید لغو شود.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز از ارتش آمریکا خواست به نقش منفی خود در شیوع کرونا میان شهروندان کشور‌های مختلف نگاهی بیندازد. او ادعای آمریکا درباره نقشی راهبردی در مبارزه با همه گیری کرونا و متهم کردن پکن به ایجاد و مخفی کاری درباره این ویروس را رد کرد.

ژاپن بعد از آن که سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون را به عنوان یک منشا نگرانی خواند، از اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۱ تقریبا ورود همه مسافران خارجی را ممنوع اعلام کرد. با این حال ارتش آمریکا کارکنان خود را بر اساس مقررات دیگری از جهت آزمایش و قرنطینه کرونایی در این پایگاه‌ها جابجا می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار