ورود سویه جدید کرونا به انگلیس همزمان با رکورد زنی کووید-۱۹ در این کشور

منابع خبری از ورود سویه جدید کرونا به انگلیس همزمان با ثبت بی سابقه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه امروز (سه‌شنبه) در گزارشی از ثبت رکورد شناسایی بیش از ۲۰۰ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا در انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بنابراعلام این خبرگزاری این اولین بار است که در یک شبانه‌روز این تعداد مبتلای جدید در انگلیس گزارش می‌شود. براساس آمار رسمی اعلام شده، انگلیس امروز ۲۱۸ هزار و ۷۲۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا اعلام کرده است.

این در حالیست که ساعاتی پیش منابع خبری از مشاهده سویه جدید کرونا در انگلیس نیز خبر دادند. این سویه در فرانسه شناسایی شده است و گفته می‌شود ۴۶ جهش را تجربه کرده است.

پیش از این کارشناسان فرانسوی نسبت به وجود این سویه از کرونا در جنوب فرانسه هشداری صادر کرده بودند. بنابر اعلام این کارشناسان ۱۲ نفر در جنوب فرانسه، با پاسخ تست کرونای مثبت، «ترکیبی غیرمعمول از ویروس» را نشان داده‌اند.

برخی از آن‌ها به دلیل آنکه این افراد به «کامرون» سفر کرده بودند می‌گویند احتمال ورود این سویه از کشور‌های آفریقایی نیز هست.

گزارش‌هایی که تاکنون تایید نشده‌اند وجود این سویه در انگلیس را نیز اعلام کرده‌اند.

این در حالیست که شب گذشته، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» اعلام کرد که سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) هفته‌های آتی با سختی و فشار بسیار بالایی مواجه خواهد بود.

جانسون با بیان آنکه ۲ هفته آینده برای بخش سلامت و بهداشت انگلیس بسیار پر مشقت خواهد بود، گفت: «حماقت محض است که باور کنیم خطر از بین رفته است. بدون شک اُمیکرون همچنان در کشور در حال گسترش است. باید این را در نظر بگیریم که در ۲ هفته آینده فشار روی سرویس سلامت همگانی و بیمارستان‌های ما بسیار بیشتر می‌شود.»

شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا از ماه دسامبر و با شیوع سویه اُمیکرون رو به افزایش شدیدی گذاشته است، اما روند بستری شدن بیماران نسبت به سویه‌های پیشین این ویروس بسیار کمتر است.

با این حال، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس، می‌گوید: «محدود کردن باید آخرین اقدام برای مقابله با شرایط کنونی باشد. ما باید خود را برای زندگی همراه با این ویروس و اجتناب از قوانین سختگیرانه آماده کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار