کرونا بار دیگر در انگلیس رکورد زد

منابع خبری از رکورد دوباره انگلیس در تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، انگلیس امروز (سه‌شنبه) با اعلام ابتلای بیش از ۱۲۹ هزار فرد جدید به ویروس کرونا، رکورد جدیدی را در زمینه موارد ابتلای روزانه ثبت کرد.

در حالیکه شیوع سویه اُمیکرون مدتهاست که انگلیس را درگیر کرده است، امروز در انگلیس و ولز ۱۲۹ هزار و ۴۷۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا اعلام شد.

در این میان وزارت بهداشت انگلیس ۱۷ هزار و ۲۶۹ مورد از مبتلایان را مبتلا به سویه اُمیکرون دانست. در کل نیز تاکنون ۱۷۷ هزار و ۲۰۱ مورد از مبتلایان در انگلیس به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند.

رکورد شکنی موارد ابتلا به کرونا در انگلیس در حالی رخ داده که در حال حاضر با اعلام بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر مبتلای جدید به کرونا در یک شبانه‌روز، رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در سطح جهانی شکسته شده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرد: «همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی و در حالیکه حدود ۲ سال از اعلام اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا می‍گذرد و اولین واکسن نیز سال گذشته به جامعه جهانی عرضه شد، سویه اُمیکرون کرونا بار دیگر رکورد مبتلایان روزانه به این ویروس را شکست.»

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین با آن درگیر شده‌اند.

اکثر کشور‌های شمال اروپا این روز‌ها درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند. به طور مثال، روز گذشته وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که ۹۰ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور به سویه اُمیکرون این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار