آنتونی فائوچی:

مردم به دلیل شیوع کرونا جشن‌های سال نو را برگزار نکنند

مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید از مردم آمریکا خواست به دلیل شیوع سویه جدید کرونا جشن‌های سال نو میلادی را برگزار نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی دولت آمریکا با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» از شهروندان این کشور خواست تا در جشن‌های سال نو میلادی شرکت نکنند.

این مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به سوال مجری شبکه سی‌ان‌ان که پرسید آیا مردم باید مهمانی‌های شب سال نو را برگزار کنند، گفت: «من از آن دوری می‌کنم، وقتی از جشن سال نو صحبت می‌کنید، از تجمع ۳۰، ۴۰ و یا حتی ۵۰ نفر حرف می‌زنید. شما از وضعیت واکسیناسیون آن‌ها اطلاعی ندارید و من به شدت توصیه می‌کنم امسال از چنین مراسمی دوری کنید.»

فائوچی شب گذشته نیز با اشاره به شیوع سریع سویه اُمیکرون، پیش‌بینی کرد که آمار بستری در بیمارستان‌های آمریکا بسیار افزایش یابد و ظرفیت بیمارستان‌های این کشور تکمیل شود.

به گفته دکتر فائوچی «تحقیقاتی در انگلیس نشان می‌دهد سرعت شیوع سویه اُمیکرون از دلتا هم بیشتر است، اما آمار بستری افراد در بیمارستان‌ها کمتر است. هفته گذشته به طور میانگین ۱۵۰ هزار ابتلای روزانه گزارش می‌شد و انتظار داریم که این آمار از این هم بالاتر رود.»

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین با آن درگیر شده‌اند.

اکثر کشور‌های شمال اروپا این روز‌ها درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند. به طور مثال، امروز وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که ۹۰ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور به سویه اُمیکرون این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار