رکورد مبتلایان به کرونا در فرانسه و آمریکا

هم‌زمان با سرعت همه‌گیری اُمیکرون و لغو بیش از ۵۷۰۰ پرواز در دنیا، بالاترین آمار روزانه مبتلایان در فرانسه برای اولین‌بار از آغاز شیوع کرونا ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز از ابتلای بیش از ۱۰۰ هزار نفر به کرونا در فرانسه و رکورد مبتلایان روزانه در این کشور خبر داد.

فرانسه امروز (شنبه) با اعلام ۱۰۴ هزار و ۶۱۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، برای اولین‌بار از آغاز شیوع این ویروس آماری بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر را اعلام کرد.

در حالی که سویه اُمیکرون کرونا در جهان با سرعت بسیاری در حال شیوع است، ۳ هزار و ۲۸۲ نفر در فرانسه شرایط وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر اغلب کشور‌های اروپایی با شیوع هرچه سریعتر سویه اُمیکرون دست‌وپنجه نرم می‌کنند. امروز وزارت بهداشت ایتالیا نیز از ابتلای ۵۴ هزار و ۷۶۲ فرد جدید به ویروس کرونا خبر داد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ جانباخته جدید از ویروس کرونا در ایتالیا گزارش شده است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز از رکورد مبتلایان به کرونا در ایالت نیویورک آمریکا خبر داد و دلیل آن را نیز شیوع هرچه سریعتر سویه اُمیکرون اعلام کرد.

بنابر اعلام این خبرگزاری در شبانه‌روز گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مبتلای جدید به کرونا گزارش شده است. این آمار بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در یک شبانه‌روز در نیویورک آمریکا از زمان شیوع کرونا بوده است.

همچنین در هفته گذشته شما مبتلایان به کرونا در لس‌آنجلس، ایالت کالیفرنیا ۳ برابر شده است.

درحالی که سویه اُمیکرون کرونا در حال گسترش در آمریکا است، کمبود امکانات و تست کرونا به یکی از معضلات اصلی مردم تبدیل شده است.

از طرفی امروز مقامات بهداشتی پرتغال نیز اعلام کرده‌اند سویه جدید اُمیکرون به سویه غالب کرونا در این کشور بدل شده است و ۶۱.۵ درصد از موارد در پرتغال را تشکیل داده است.

با شیوع سویه اُمیکرون بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ پرواز در طول تعطیلات کریسمس در سراسر جهان لغو شد. این در حالی است که موج روزافزون ابتلا به سویه اُمیکرون موجب اطمینان نداشتن و گرفتاری برای مسافران تعطیلات کریسمس شده است.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آن‌که سرعت انتقال سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار