اوپک پلاس تولید خود را افزایش می‌دهد

کشور‌های عضو اوپک و اوپک پلاس که امروز سه‌شنبه گرد هم می‌آیند، قرار است درباره افزایش تدریجی تولید نفت رایزنی و گفت‌وگو کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به ارزیابی‌هایی که تاکنون درباره پیامد‌های اقتصادی و مالی سویه اُمیکرون ویروس کرونا انجام گرفته است و این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد آنچنان که باید بر اقتصاد کشور‌های جهان تاثیر منفی نمی‌گذارد، گروه نفتی اوپک پلاس، اوپک پلاس، در نظر دارد تولید نفت خود را افزایش دهند.

با این حال، چندین تحلیلگر از این بلوک نفتی خواسته اند که سرعت خود را در تولید افزایش دهند. این تحلیلگران نگران افزایش آهسته تولید نفت هستند، در حالی که افزایش قیمت انرژی باعث افزایش تورم در سراسر جهان شده است. در ماه دسامبر، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در چارچوب اوپک پلاس، با وجود نگرانی‌های ناشی از شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا که باعث کاهش قیمت‌ها شده بود، تصمیم به افزایش تولید گرفتند. آمریکا نیز با توجه به افزایش قیمت سوخت در این کشور قبلا از این کارتل خواسته بود تولید خود را افزایش دهد؛ بنابراین اینکه گروه نفتی اوپک پلاس، اکنون تصمیم به افزایش تولید نفت خود گرفت با استقبال واشنگتن، مواجه شده است.

جیووانی استونوو Giovanni Staunovo، تحلیلگر و کارشناس بانک یو بی اس UBS، سوئد در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: این افزایش نشان می‌دهد که بازیگران و تولید کنندگان اصلی نفت در بازار اکنون کمتر نگران تأثیر منفی سویه اُمیکرون ویروس کرونا بر اقتصاد و رشد اقتصادی و همچنین تاثیر منفی آن بر میزان تقاضای جهانی برای نفت هستند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) نیز در نشست فنی روز دوشنبه خود به این نتیجه رسید که تاثیر سویه اُمیکرون ویروس کرونا بر میزان تقاضای جهانی برای نفت، زیاد نخواهد بود و در بلند مدت نیز بر بازار تاثیری نخواهد داشت. امروز سه شنبه نیز آن‌ها با ده شریک دیگر خود (اوپک پلاس)، ابتدا در چارچوب کمیته پیگیری مشترک وزیران در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت پاریس و وین، قبل از جلسه عمومی از طریق ویدئو کنفرانس نشستی را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار