دو برابر شدن تولید نفت ونزوئلا علیرغم تحریم‌های شدید آمریکا

شرکت نفت دولتی ونزوئلا با وجود تحریم‌های آمریکا در هفته اول سال جاری میلادی، دو برابر مدت مشابه سال گذشته نفت خام تولید کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت نفت دولتی ونزوئلا به نسبت سال گذشته تولید نفت خود را تقریبا دو برابر کرده است.

بر اساس گزارش ماهانه بازار نفت اوپک که مربوط به ماه میلادی دسامبر می‌شود، شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به طور میانگین روزانه ۸۲۴ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

این رقم نزدیک به دو برابر تولید روزانه ۴۳۴ هزار بشکه در مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت ونزوئلایی همچنین اعلام کرده است که در هفته ابتدایی سال جدید میلادی، ۹۳۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده است.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا در پیامی به مناسبت کریسمس گفته بود چنین افزایش چشمگیری در تولید نفت علی‌رغم تحریم‌های فلج کننده آمریکا حاصل شده است.

در پی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ که در آن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی به پیروزی رسید، تحریم‌ها علیه دولت سوسیالیست منتخب دموکراتیک این کشور اعمال شد. مادورو از جانب سازمان ملل به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا شناخته شده، با این حال دولت آمریکا اعلام کرده وی را به رسمیت نمی‌شناسد و در عوض از خوان گوایدو، چهره مخالف دولت حمایت کرده است.

مادورو واشنگتن را به دلیل همکاری با گوایدو برای سرنگونی دولت قانونی به عنوان ابزاری برای تصاحب منابع عظیم نفت خام ونزوئلا مورد انتقاد قرار داد.

تحریم‌های آمریکا دسترسی ونزوئلا به برخی تجهیزات حفاری را قطع کرده است. افزون بر این، آمریکا تحریم‌های ثانویه‌ای علیه شرکت‌های معامله کننده با شرکت‌های انرژی ونزوئلا وضع کرده است. منابع مالی چنین شرکت‌هایی بلوکه می‌شود و مدیران آن از برخی سفر‌ها منع خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار