تاکید حماس بر بین المللی کردن مسئله «هشام ابو هواش» اسیر فلسطینی

فرمانده جنبش حماس اعلام کرد ما رژیم صهیونیستی را مسئول کامل حفظ جان «هشام ابو هواش» اسیر اعتصاب غذا کرده می‌دانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فلسطینی شهاب در خبری فوری گزارش داد اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس اعلام کرد ما اشغالگران را مسئول کامل حفظ جان هشام ابو هواش، اسیر اعتصاب غذا کننده فلسطینی که وضع وخیمی دارد، می‌دانیم.

وی افزود: اشغالگران باید بدانند اسیران همانند خون ملت ما، خط قرمز محسوب می‌شوند. مقاومت در قبال هرگونه تعرض به اسیران و یا قدس یا ملت فلسطین ساکت نخواهد ماند. اشغالگران باید بدانند پاسخ گلوله باران با گلوله باران و پاسخ خون با خون خواهد بود و مقاومت سپر و شمشیر دفاع کننده از قدس و اسیران باقی خواهد ماند.

رضوان از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به وظیفه اش در یاری رساندن به اسیران عمل کند و برای بین المللی کردن مسئله هشام ابو هواش فورا وارد عمل شود. تشکیلات باید دست از محدود کردن مقاومت بردارد و از اسیران در کرانه باختری دفاع کند.

فرمانده ارشد حماس از ملت فلسطین خواست به راهپیمایی‌های ابراز همبستگی با هشام ابو هواش تا زمانی که آزاد شود ادامه دهند.

جهاد اسلامی: انگشتان رزمندگان فلسطینی برای دفاع از ابوهواش روی ماشه است

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در خصوص وضع این اسیر فلسطینی گفت: نبردی که هشام ابوهواش وارد آن شده است نبرد همه فلسطینیان است. ملت و مقاومت فلسطین امکان ندارد بپذیرد که بازداشت ابو هواش ادامه پیدا کند.

پیام زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنان به قوت خود باقی است که هرگونه تعرض به زندگی ابوهواش را ترور روشمند می‌دانیم و لازم است پاسخ داده شود. مقاومت نبرد ابوهواش را نبرد خود می‌داند و دیروز بر پیام صریحش به اشغالگران تأکید کرد.

وی افزود: مقاومت از نبردش با دشمن فاصله نگرفته است و تأکید می‌کند بازوانش برای پاسخ به این جنایت و لجاجت در حق ابو هواش به دشمن نزدیکتر است. ابو هواش بر دشمن پیروز خواهد شد و انگشتان ما برای دفاع از وی روی ماشه است.

صد‌ها فلسطینی دیشب در شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی رود اردن تظاهرات و با اسیر فلسطینی که در ۱۳۹ امین روز اعتصاب غذای خود که از دیروز شنبه به اغما رفته است، ابراز همبستگی کردند.

فلسطینیان شرکت کننده در این تظاهرات خواستار آن شدند که تمامی اسیران فلسطینی از جمله هشام ابو هواش آزاد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار