هدف گرفته شدن دوباره کاروان ارتش آمریکا در عراق

رسانه‌های عراقی از هدف گرفته شدن دوباره کاروان ارتش آمریکا در استان الانبار خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی النجبا اعلام کرد یک کاروان پشتیبانی لجستیک ارتش آمریکا در استان الانبار عراق هدف حمله قرار گرفت.

همچنین شبکه المسیره به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: یک کاروان پشتیبانی لجستیک ارتش آمریکا در مسیر میان استان حله و دیوانیه هدف حمله قرار گرفته است.

برخی منابع عراقی اعلام کرده اند گروهی ناشناس که نام «اصحاب کهف» را بر روی خود گذاشته اند، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خسارات این حادثه منتشر نشده است.

گفتنی است هفته گذشته نیز کاروان‌های لجستیک آمریکا در منطقه‌ای در گذرگان جریشان به استان بابل سه بار مورد هدف قرار گرفتند. بر پایه گزارشها، پس از این حملات، گروه فاتح خیبر مسئولیت حمله به کاروان آمریکا در جاده بصره به الدیوانیه، گروه لواء خیبر مسئولیت حمله مشابه در الدیوانیه و گروه اصحاب کهف نیز مسئولیت حمله بابل را بر عهده گرفتند.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالی که تقریبا سال میلادی جاری به پایان رسیده است، نظامیان آمریکایی همچنان در این کشور حضور دارند.

با این حال مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در سخنانی گفته است مأموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی پایان یافته و تمام نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آن به خارج از عراق منتقل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار