درخواست عضو جهاد اسلامی برای نجات جان اسیر اعتصاب کننده غذا

عضو جهاد اسلامی فلسطین درباره عواقب ادامه یافتن اعتصاب غذای اسیر فلسطینی که در ۱۳۲امین روز اعتصاب خود است، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، نسبت به شهادت اسیر «هشام ابو هواش» که برای ۱۳۲امین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است، به اشغالگران صهیونیست هشدار داد.

البطش در بیانیه‌ای اشغالگران را مسئول کامل عواقب شهادت این اسیر دانست و تاکید کرد که دشمن در این صورت تاوان سنگینی خواهد داد.

وی گفت: «اسیر هشام ابو هواش در یکصد و سی و دومین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد و تعلل دشمن صهیونیستی دنباله سیاست منفور کشتار آهسته این قهرمان است.»

از سوی دیگر خالد البطش ادامه دادن به گزینه مقاومت، جهاد و سازش نکردن بر سر اصولی که همه رهبران مقاومت بر آن تاکید کردند را خواستار شد.

موسسه فلسطینی امور اسراء با همکاری فعالان، کمپین الکترونیکی را برای اعلام همبستگی با «هشام ابو هواش» که در اعتراض به بازداشت اداری خود از ۱۳۱ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، به راه انداخت.

در همین راستا، عماد ابو هواش، برادر هشام، اسیر فلسطینی اعلام کرد: برادرم  از چهار روز پیش مصرف نمک را متوقف کرده است که اثر مستقیم بر روده می‌گذارد.  اعضای خانواده او به شدت نگران جان هشام هستند. این نبرد به نبردی برای شکستن اراده و توقف اعتصاب فردی اسراء تبدیل شده است، حتی اگر به قیمت جان هشام تمام شود.

عماد همچنین تصریح کرد، جواد بولس، وکیل هشام، تصویری تلخ و ابهام آلود پس از دیدارش با وی در روز پنجشنبه منتشر کرد به طوری که او حرکت نمی‌کرد، وقتی کسی با او صحبت می‌کرد، چیزی نمی‌شنوید و به سختی سخنانی را به زبان می‌آورد.

هشام ابو هواش ۴۰ ساله، اهل شهرک دورا در جنوب الخلیل است از اکتبر ۲۰۲۰ در بازداشت به سر می‌برد و از زمان دستگیری تاکنون سه قرار بازداشت اداری برای وی صادر شده است که یکی از آن‌ها پس از هفتادمین روز اعتصاب فعلی وی صادر شده است و وی از زندانیان سابق، متاهل و پدر پنج فرزند است.

زمان بازگشت به مبارزه بی امان با دشمن صهیونیستی فرا رسیده

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اهالی «سبسطیه» و «برقه» در نابلس که به علت دفاع شجاعانه در برابر شهرک نشینان، با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و زیباترین رشادت‌ها را به تصویر می‌کشند، تجلیل کرد.

یوسف الحساینه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمان خداحافظی با سیاست ضعف، ناتوانی و محاسبات نادرست حاکم بر واقعیت و زمان بازگشت به آغاز راه و مبارزه بی امان با دشمن صهیونیستی در سرزمینمان فرا رسیده است».

یوسف الحساینه در ادامه تاکید کرد که با وحدت، موازنه‌ها تغییر می‌یابد و اولویت‌ها بر اساس اصل مقاومت و مبارزه از نو چیده می‌شود.

یورش شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف فلسطین و کرانه باختری با مقاومت جوانان فلسطینی مواجه می شود که عموما به درگیری و زخمی شدن شماری از فلسطینی ها منجر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار