معاون رئیس‌جمهور:

برخی سازمان‌ها در زمینه استخدام فرزندان ایثارگران مقاومت می‌کنند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمینه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان یک مقاومت درونی در برخی از سازمان‌ها وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که قانون سهمیه استخدامی خاص برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته است، گفت: در این زمینه یک مقاومت درونی در برخی از سازمان‌ها وجود دارد.

 رئیس بنیاد شهید افزود: در این راستا امسال یک مرحله آزمون برگزار شده است و تا آخر سال هم ۲ مرحله آزمون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استخدام فرزندان سایر ایثارگران  گفت: در هر دوره آزمونی که دولت برگزار می کند، سهمیه ای برای آنها در نظر گرفته می شود که تا انتهای سال قرار است دولت یک آزمون برگزار کند و ما هم به دنبال جذب سهمیه مربوطه هستیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت:تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هم مقوله دیگر در خصوص استخدام فرزندان ایثارگر است.

او افزود :تاکنون در این خصوص به دنبال چندین جلسه برگزار شده با سازمان امور استخدامی مشخص شد که برخی از سازمانها همکاری کرده اند و فرایندها آغاز شده است.

قاضی‌زاده هاشمی، با تاکید بر اینکه، برخی از سازمانها همکاری ضعیف تری دارند، گفت: در جلساتی با مجلس و دولت، دستگاه‌هایی که در این خصوص ضعیف عمل کردند و یا عملکرد خوبی داشتند را احصاء کردیم و از طریق سازمان امور استخدامی با آنها مکاتبه شده و مشغول پیگیری هستیم .

وی با بیان اینکه یک مقاومت درونی در برخی از سازمانها وجود دارد، گفت: در پایان سال، گزارشی از میزان همکاری و اقدامات سازمانها در این بخش ارائه می کنیم و البته یک ماه قبل هم به کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش شده است ولی چون تاپایان سال فرصت دارند که بیشتر این مسائل حل و فصل شود امیدوارانه در حال پیگیری هستیم و امیدواریم تا آخر سال خیلی از این مسائل رفع شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ادامه با تشریح اهداف سفر هم گفت: یکی از برنامه های مدیران، سفر به استان ها و دیدار از نزدیک با خانواده های ایثارگران است که این سفر، به عنوان هفتمین سفر استانی من به عنوان رئیس بنیاد شهید است.

قاضی‌زاده هاشمی، با تاکید بر اینکه البته زنجان یک مسئله ویژه هم دارد، گفت: بررسی و پیگیری خاص مشکلات برخی کارخانه های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر که در واگذاری آن مشکل وجود داشته هم از جمله اهداف این سفر است.

او گفت: ما نمی توانیم بگوییم که در این مورد برای مردم خبر خوشی داریم یا نه چون این مسئله نیاز به طرح دعوای قضایی دارد و متضرر شدن بنیاد و خانواده‌های ایثارگران در این مسئله واگذاری، قطعی است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه معامله نزدیک به ۸ تا ۹ سال پیش انجام گرفته است، گفت: هم شکل معامله و هم نحوه پرداخت هزینه مشکلاتی داشته و از قبل هم این پرونده باز بوده و بنیاد هم شکایت کرده ولی به نتیجه نرسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی، تاکید کرد: مشکلاتی از این قبیل زیاد است و فرایند خصوصی سازی در کشور ما مشکلاتی دارد که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند که باید تعیین تکلیف شود و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.