جرم انگاری پرداخت بیمه به اسناد کاغذی

پرداختی‌های بیمه به اسناد و نسخه‌های پزشکی کاغذی از فردا اول دی ماه جرم تلقی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: نسخه نویسی الکترونیک بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه و تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ از فردا اول دی ماه همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرایی می‌شود.

او افزود:جامعه پزشکی باید نسخه‌های را الکترونیکی صادر و داروخانه‌ها و واحد‌های پاراکلینیک نیز باید به صورت الکترونیکی نسخه پیچی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: سازمان‌های بیمه گر نیز از فردا فقط به اسناد الکترونیکی پرداخت می‌کنند وپرداخت کاغذی ممنوع و دخالت در اموال عمومی محسوب و جرم تلقی می‌شود.

دکتر میرزایی گفت: همه مراکز درمانی دانشگاهی، واحد‌های خصوصی، موسسات طرف قرارداد وسازمان‌های بیمه گر پایه در مازندران هماهنگ شده اند تا این طرح بزرگ را اجرایی کنند.

او افزود:مشکلاتی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد، اما باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و متولی با کمترین نقص خدمات درمانی باید ارائه شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از مردم خواست برای دریافت خدمات سلامت به پزشکان خانواده و برای خدمات تخصصی و فوق تخصصی نیز با راهنمایی پزشک خانواده به مطب‌های تخصصی مراجعه کنند.

دکتر میرزایی افزود: ۶۰۰ پزشک خصوصی طرف قرارداد سازمان‌های بیمه گر و همه بیمارستان‌های دولتی در این طرح مشارکت دارند و مردم نیز دارو‌های خود را از موسسات طرف قرارداد تهیه کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار