واشنگتن پست:

ارتش آمریکا اکنون باید برای آشوب در سال ۲۰۲۴ آماده شود

سه ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا معتقدند در آستانه نخستین سالگرد حمله به کنگره، واشنگتن باید برای آشوب پس از انتخابات ۲۰۲۴ آماده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم سه ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نوشت: در شرایطی که به نخستین سالگرد شورش مرگبار در ساختمان کنگره آمریکا نزدیک می‌شویم ما (همه ما مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا) به شکل روزافزونی درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و آشوب مرگبار احتمالی در ارتش آمریکا که می‌تواند همه آمریکایی‌ها را در خطر شدید بیندازد، نگران شده ایم.

پل دی. ایتون ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، آنتونیو ام تاگوبا، ژنرال بازنشسته ارتش که ۳۴ سال خدمت کرده است و استیون ام اندرسون، ژنرال بازنشسته با سابقه ۳۱ سال خدمت در ارتش آمریکا معتقدند: یکی از نقاط قوت ارتش ما این است که از جمعیت متنوع آمریکا استفاده می‌کند. ارتش مجموعه‌ای از افراد با عقاید و پیشینه‌های مختلف است. اما بدون رسیدگی و حفاظت مداوم، پتانسیل یک فروپاشی نظامی که منعکس کننده فروپاشی اجتماعی یا سیاسی است، بسیار واقعی است.

در حادثه حمله به کنگره می‌توان نشانه‌های آشوب بالقوه در نیرو‌های نظامی را مشاهده کرد. در ششم ژانویه، تعداد نگران کننده‌ای از کهنه سربازان و اعضای فعال ارتش در این حمله به ساختمان کنگره شرکت داشتند. بیش از یک نفر از هر ۱۰ نفری که در این حملات متهم شدند، سابقه خدمت در ارتش داشتند. گروهی از ۱۲۴ مقام بازنشسته ارتش، با نام «فلگ افیسرز فورآمریکا» نامه‌ای منتشر کردند و در آن انتقاد‌های نادرست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را درباره مشروعیت انتخابات آمریکا تکرار کردند.

به تازگی و شاید نگران کننده‌تر این که ژنرال توماس مانچینو، ژنرال فرمانده گارد ملی اوکلاهما از دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که همه اعضای گارد ملی باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند، سرباز زده است. مانچینو ادعا کرد از آنجایی که اوکلاهما به صورت فدرال بسیج نشده است، فرمانده اش فرماندار جمهوری خواه این ایالت است نه رئیس جمهور.

به گفته این ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی در صورت وقوع شورش دیگری، احتمال شکست کامل زنجیره فرماندهی در امتداد خطوط پارتیزانی - از بالای زنجیره تا سطح جوخه - قابل توجه است. همه اعضای ارتش آمریکا سوگند یاد کرده اند که از قانون اساسی آمریکا محافظت کنند. اما در انتخاباتی رقابتی، همه افراد وفادار تقسیم شده اند، ممکن است برخی از دستورات بایدن پیروی کنند و برخی دیگر از ترامپ بازنده پیروی کنند. در چنین سناریویی جای تعجب ندارد که آشفتگی نظامی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

این ژنرال‌ها افزودند: در این زمینه، با تضعیف و تقسیم ارتش آمریکا، امنیت واشنگتن فلج خواهد شد. هر یک از دشمنان ما می‌تواند با حمله همه جانبه به دارایی‌های ما یا متحدانمان، از این اختلاف سود ببرد. آماده نبودن ارتش پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ تکان دهنده و نگران کننده بود.

کریستوفر سی. میلر وزیر دفاع موقت ترامپ شهادت داد که او به عمد محافظت ارتش از ساختمان کنگره را قبل از ششم ژانویه متوقف کرد. بنا به گزارش ها، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که زنجیره‌های دفاع هسته‌ای کشور از دستورات غیرقانونی ایمن هستند. واضح است که کل ارتش آمریکا از این آشوب غافلگیر شده بود.


بیشتر بخوانید:


ارتش آمریکا اکنون باید برای آشوب در سال ۲۰۲۴ آماده شود

واشنگتن پست افزود: این ژنرال‌ها می‌گویند در شرایطی که همچنان کشور ما بیش از هر زمان دیگر دچار اختلاف شده است، باید برای آماده شدن برای اوضاع وخیم اقداماتی را انجام دهیم.

نخست، برای جلوگیری از رخ دادن آشوب دیگر تمام تلاش خود را به کار ببندیم. مقامات منتخب و مجریان قانون ما -از جمله وزارت دادگستری، کمیته منتخب مجلس نمایندگان و همه کنگره- باید اضطرار بیشتری نشان دهند.

دوم، همه شاخه‌های ارتش باید همکاری اطلاعاتی گسترده تری را در همه تشکیلات انجام دهند. هدف از این همکاری باید شناسایی، منزوی کردن و بیرون راندن آشوبگران بالقوه، محافظت کردن در برابر تلاش‌ها از سوی مبلغانی که از انتشار اطلاعات نادرست برای از بین بردن زنجیره فرماندهی استفاده می‌کنند، باشد.

در نهایت، وزارت دفاع باید برای آماده شدن برای شورش یا کودتای پس از انتخابات برای شناسایی نقاط ضعف، یک رزمایش جنگی انجام دهد. سپس باید گزارشی از بالا به پایین از یافته‌های خود انجام دهد و اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از خرابی نه تنها در ارتش، بلکه در هر آژانسی که دست در دست ارتش کار می‌کند، آغاز کند.

ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا معتقدند که ارتش و قانونگذاران برای جلوگیری از وقوع یک شورش دیگر در سال ۲۰۲۴ نگاهی به گذشته داشتند، اما تنها در صورتی موفق خواهند شد که اکنون اقدام قاطعانه انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار