۴ سال حبس برای یکی از یورش برندگان به ساختمان کنگره آمریکا

فردی که چندی پیش به جرم شرکت در حمله به کنگره دستگیر شده بود پس از اعتراف به اتهامات خود به چهار سال حبس محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه آمریکا یکی از متهمان حمله به ساختمان کنگره را به تحمل ۴ سال حبس محکوم کرد.

رویس لمبرث، قاضی آمریکا در ناحیه کلمبیا اعلام کرد: دولین تامپسون که در روز حادثه با یک باتوم به سر یک افسر پلیس زده بود به تحمل ۴۶ ماه زندان محکوم شد.

وکیل تامپسون پس از این حکم خواستار تقلیل آن به یک سال حبس شد. وی اعلام کرد موکلش به نوعی اختلال روانی به نام اوتیسم مبتلاست و در حال حاضر وی هیچ درکی از حوادث ۶ ژانویه ندارد.

در پرونده این متهم آمده است: اوتیسم نمی‌تواند بهانه‌ای برای رفتار بد باشد. این اختلال باید زمانی مورد توجه قرار گیرد که حقوق فردی مورد بحث باشد.

هفته گذشته نیز فردی به نام رابرت پالمر، از فلوریدا که در جریان شورش ۶ ژانویه یک کپسول آتش نشانی را به سوی افسران پلیس پرتاب کرده بود به تحمل بیش از ۵ سال زندان محکوم شد. این طولانی‌ترین حکم حبس برای متهمان حمله به ساختمان کنگره است که تا به حال صادر شده است.

تا به حال بیش از ۷۰۰ نفر به جرم حضور در واقعه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی در آمریکا دستگیر شده اند. به گفته بسیاری از مقامات آمریکایی در حال حاضر مدارک و اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد ترامپ به طور مستقیم این حادثه را مدیریت می‌کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار