نبیه بری:

برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر ضروری است

رئیس مجلس لبنان ضمن هشدار درباره خطر‌های بررسی نکردن بحران‌های انباشته شده لبنان، برگزاری انتخابات پارلمانی را در موعد مقرر ضروری دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان درباره خطر‌های بررسی نکردن بحران‌های انباشته شده لبنان هشدار داد و گفت: اگرسریعا اقدامی صورت نگیرد ما به سمت بدتر شدن پیش خواهیم رفت و هفته آینده در تعیین روند امور سرنوشت ساز خواهد بود.

بری افزود: توجه جامعه جهانی به برگزاری انتخابات پارلمانی، موضوعی طبیعی است و اصرار ما بر برگزاری این انتخابات، ضرورت دارد و هفته آینده اتفاق‌های مهمی قرار است رخ دهد که حرکتی در اوضاع راکد کنونی به وجود آورد. وی پیش بینی کرد شورای قانون اساسی فردا یا حداکثر چند روز بعد از آن، تصمیمی اتخاذ کند و این تصمیم هرچه باشد، می‌تواند یک پویایی ایجاد کند. این تصمیم به پرونده شکایتی مربوط می‌شود که جریان ملی آزاد درباره اصلاحات رخ داده در قانون انتخابات، مطرح کرده بود.

رئیس مجلس لبنان اشاره کرد: حرکتی جدی برای دستیابی به راه حل صورت گرفته است، اما بحران دولت همچنان پابرجاست و باید برای بررسی اوضاعی که مردم لبنان با آن مواجه هستند، اقدامی جدی صورت گیرد.

روز گذشته، جرج عقیص، نماینده حزب «نیرو‌های لبنانی» (القوات اللبنانیه) از شهروندان خواست در صورتی که ثابت شود، نیاتی برای لغو انتخابات وجود دارد، برای حضور در خیابانها، آماده باشند. عقیص تاکید کرد: این انتخابات مرحله‌ای مهم و شرط اساسی برای تغییر است چرا که با وجود قدرت کنونی حاکم، تغییری رخ نخواهد داد و زمینه ساز همه تغییرات، انتخابات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار