۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبارات استانی سال آینده آذربایجان شرقی را ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت:اعتبارات استانی آذربایجان شرقی بدون لحاظ طرح‌های ملی از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

اوبا بیان اینکه افزایش بودجه با توجه به تورم‌ها افزایشی نیست، بلکه کاهشی است ادامه دادوافزود:سهم استان از اعتبارات استانی کشور ۳.۶۶ درصد است که در مجموع ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است؛ البته متوسط افزایش اعتبارات استانی کشور ۱۲.۹۷ درصد است.

او همچنین با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار طرح‌های ملی حدود ۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقد لازم است گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ اقتصادی رتبه هشتم کشور را در کلان اقتصاد ایران دارد، در حالی که به لحاظ جمعیتی در رتبه ششم قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت میزان رتبه بندی سرانه کاهش می‌یابد افزود: در سرانه منافع و مصارف استان‌ها آذربایجان شرقی رتبه ۲۳ کشور را دارد و این به خاطر تراکم جمعیت استان ماست.

بهبودی افزود: برخی استان‌ها به خاطر نفت خیز بودن یا گازخیز بودن و برخی استان‌ها به خاطر محروم بودن اعتبارات خاص و بیشتری را دریافت می‌کنند، اما آذربایجان شرقی از این اعتبارات محروم است.

اوبا اشاره به اینکه اگر با شرایط فعلی پیش رویم و روند اتمام پروژه‌ها کند باشد به ۵۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های فعلی استان نیاز خواهد بود گفت: با تورم و قیمت‌های فعلی به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان نیاز است البته به شرطی که تخصیص اعتبارات به صورت کامل و نقد داده شود.

اوبا بیان اینکه سال آینده در بحث وصول مالیات رشد ۷۸ درصدی نسبت به امسال داریم افزود: سهم درآمدی استان ۲.۵۸ درصد کل کشور است ضمن اینکه سایر استان‌های کشور نیز ۷۶.۸۷ درصد افزایش دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مورد افزایش حقوق‌های کارمندان دولت هم گفت: به طور متوسط ۱۰ درصد به میزان حقوق‌های کارمندان دولت افزوده می‌شود و سقف حقوق کشور ۳۷ میلیون تومان به صورت ناخالص است.

بهبودی یک خبر خوش هم از افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ داد و افزود: رویکرد منطقه‌ای بودجه سال آینده افزایش پیدا کرده که باید از این بستر در توسعه استانی استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار