رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی:

ملکان به تشکیل مجمع خیران ورزشیار نیاز دارد

ششگلانی گفت: ملکان از شهرستان های قهرمان‌خیز در رشته فوتبال به شمار می‌رود و به تشکیل مجمع خیران ورزشیار جهت رفع مسائل و مشکلات این بخش نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فوتبال ملکان که در محل اداره ورزش و جوانان این شهرستان تشکیل شد، افزود: منابع دولتی محدود است و برای رفع مشکلات ورزش این شهرستان چاره‌ای جز استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت خیران وجود ندارد.

وی بهره‌مندی از ظرفیت پیشکسوتان و شوراهای شهری و روستایی در جهت توسعه ورزش فوتبال را خواستار شد و بر توجه به فوتسال بانوان شهرستان و همچنین بر تاسیس صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزشی تاکید کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان نیز در این جلسه به علل توقف و تاخیر چندساله پروژه زمین چمن فوتبال ملکان اشاره کرد و تسریع در تکمیل این استادیوم را مطالبه جدی ورزشکاران و اهالی این شهرستان دانست.

فریدون افشار افزود: بازسازی استادیوم فوتبال ملکان طی چندین سال گذشته با کندی دنبال شده و به همین علت تیم‌های ورزشی فوتبال و جوانان علاقه‌مند منطقه، مسابقه‌ها و تمرین‌های خود را در زمین‌های خاکی و فرعی انجام می‌دهند.

وی شناسنامه‌دار نبودن پروژه را از علل اصلی تاخیر چندساله در اجرای آن ذکر کرد و گفت: در سفر استانی دولت احمدی‌نژاد و با پیگیری‌های نماینده وقت مقرر شده بود ورزشگاه پنج هزار نفری در ملکان احداث شود اما در ادامه به علت محدودیت اعتبارات دولتی تصمیم گرفته شد که به جای این ورزشگاه، استادیوم فوتبال این شهر با پنج میلیارد تومان بازسازی شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ این پروژه با ۲۵۰ میلیون تومان زهکشی شد و با موافقت مدیرکل ورزش و جوانان استان مقرر شد ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای کفسازی آن هزینه شود که به علت تخصیص نیافتن به موقع و از طرفی بالا رفتن نرخ ارز، پیمانکار پروژه کنار کشید.

وی ادامه داد: وزیر ورزش در مرداد سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های مجدد نماینده مردم ملکان، دستور تسریع در عملیات این پروژه را صادر کرد که با اتمام فعالیت دوره مجلس دهم باز هم این پیگیری به جایی نرسید.

به گفته وی در سال ۱۳۹۹ نیز پیگیری‌های نماینده فعلی مجلس به علت تخصیص نیافتن بودجه و اتمام دولت دوازدهم، نتیجه‌ای در پی نداشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان بیان کرد: نصب هزار و ۲۰۰ صندلی در ورزشگاه فوتبال ملکان نیز در سال ۱۳۹۸ با پیگیری نماینده وقت و خارج از تعهد پیمانکار صورت گرفته است.

«افشار» با بیان اینکه طی سال جاری نیز مبلغ یک میلیارد تومان ابلاغ ولی متاسفانه با گذشت هشت ماه از سال‌جاری ریالی تخصیص نیافته است، اظهار داشت: تنها راه تکمیل این پروژه تعریف ملی یا استانی و شناسنامه‌دار کردن آن در قالب ماده ۴۸ است.

رئیس هیات فوتبال ملکان هم در این جلسه گفت: به علت نبود استادیوم و زمین چمن فوتبال در ملکان، چندهزار نفر از جوانان علاقه‌مند شهرستان مکانی برای بازی و تمرین ندارند.

سیاوش عشرتی افزود: تیم‌های فوتبال و فتبالیست‌های شهرستان مجبور هستند مسابقه‌های خود را در زمین خاکی انجام دهند و این موضوع در شان فوتبالیست‌های مستعد این شهرستان نیست.

 رئیس هیات فوتبال استان در ادامه از استادیوم فوتبال شهرهای لیلان و مبارکشهر بازدید کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار